سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مصرف سوخت نیروگاههای اصفهان برعکس کشور است

استاندار اصفهان درخصوص عوامل آلایندگی هوای کلانشهر اصفهان گفت: الگوی مصرف گاز و مازوت در نیروگاه های اصفهان بدلیل مجاورت با پالایشگاه برعکس الگوی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رسول زرگرپورˈ دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه نیروگاه های کشور بدلیل کمبود گاز 20 درصد مازوت و 80 درصد گاز مصرف می کند، اظهارکرد: نیروگاههای اصفهان 80 درصد گاز و 20درصد مازوت استفاده می کند.

وی تصریح کرد: همین موضوع باعث شده تا سهم دو نیروگاه تولید برق اصفهان در آلودگی هوای این کلانشهر به 20درصد برسد.
استاندار اصفهان با اشاره به هشدارهای داده شده به مسوولان ذیربط برای تغییر سوخت این نیروگاه ها، تاکید کرد: حل این مشکل نیاز به زمان بیشتری دارد.
وی وضعیت آلودگی هوای اصفهان را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: 70 درصد آلایندگی هوا مربوط به تردد خودروها، 20 درصد دو نیروگاه اصفهان و 10 درصد مربوط به صنایع است.
وی از اجرای طرح جامع مقابله با آلودگی هوا خبر داد و افزود: در گذشته سه گروه مطالعاتی در این زمینه انجام شده که اقدامات اجرایی بر روی آن صورت نگرفته است.
زرگرپور تصریح کرد: یک گروه دانشگاهی موظف شده تا ظرف یک ماه آینده نتایج این سه گروه مطالعاتی را بررسی و در قالب طرح جامع آلودگی هوا به استانداری ارائه کند.
وی از ورود تمام دستگاه ها برای مقابله با آلودگی هوا در این طرح خبر داد و افزود: زمینه سازی اجرای این طرح نیازمند تلاش رسانه هاست.
زرگرپور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حل مشکلات آب استان اصفهان گفت: حل مشکل حوضه رودخانه زاینده رود در قالب طرح جامع آب به مسوولان کشور برای تصویب ارسال شده است.
استانداراصفهان همچنین درباره دو طرح بزرگ مصلای اصفهان و ورزشگاه نقش جهان هم افزود: مصلا مشکل مالی ندارد و در صورت حل مشکل بین هیات امنا شرعی و قانونی تا سال آینده افتتاح خواهد شد.
وی مشکلات طرح ورزشگاه نقش جهان را بسیار زیاد عنوان و اظهارکرد: اکنون مشکلی از لحاظ مالی نداریم ولی بدنبال حل مشکل معارضان زمینهای آن با همکاری شهرداری اصفهان هستیم.
وی با اشاره به دیدارش با نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: از وی خواستم تا حداقل استانداردهای مورد نیاز برای برگزاری مسابقات ورزشی را اعلام کند تا در مرحله اول ورزشگاه را آماده و به باشگاه فولاد مبارکه برا ی بهره برداری تحویل دهیم.
استاندار اصفهان همچنین از حل مشکل نقدینگی صندوق بازنشستگان فولاد خبر داد و گفت: مشکل نقدینگی این شرکت با فروش بخشی از اموال تامین شده است/س.

برچسب ها: اصفهان ، آلایندگی ، هوای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.