سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری/

مازندران ظرفیتهای خوبی برای صادرات دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه مازندران ظرفیتهای خوبی برای صادرات دارد گفت: تلاش داریم تا به افق 1404 در بخش صادرات دست یابیم.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ؛غلامرضا عشریه در همایش میز کشور چین در استان مازندران افزود مازندران با داشتن سه بندر و فرودگاه زیرساختهای خوبی دارد و باید با استفاده زا این ظرفیتها در استان، صادرات را رونق دهیم.

وی اظهار داشت: ما باید به بازار چین به عنوان یک بازار پرپتانسیل نگاه کنیم زیرا چین دومین اقتصاد وارده کننده به شمار می رود.

وی عنوان کرد: ایجاد قشر ثروتمند 130 تا 150 میلیونی در چین نشان از پتانسل قوی صادرات به این کشور است.

عشریه بیان داشت: گرچه بیشتر صادرات به کشور چین را محصولات پتروشیمی، معدنی و صنعتی هستند اما باید با توجه به نیازهای روز افزون اقتصاد چین برنامه ریزی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآورشد: سال گذشته یک هیئت تجاری از استان به چین اعزام شدند و به سه استان این کشور سفر و توافقاتی نیز حاصل شد.

وی با اشاره به روند صادرات استان مازندران گفت: سال گذشته 17 صادر کننده نمونه ملی در استان داشتیم که امسال 10 نفر آنها مشکل بانکی و اقتصادی دارند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: بانکهای خصوصی درنامه های ما نیست زیرا کوچکترین حمایتی از صنعت و تجارت استان نکردند و بفکر منافع خود هستند، درحالیکه بانکهای عضو شورای هماهنگی با همه مشکلات پای کار بودند.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم به توسعه اقتصادی دست یابیم باید مشکلات تولیدکنندگان را حل کنیم.

وی عنوان کرد: باید سهم 30 درصدی هدفمندی یارانه ها که قرار بود به تولید داشته شود، به بانکها داده شده تا ازمحل دریافت تسهیللات و استمهال از تولید حمایت شود.

عشریه بیان داشت: بدهیهای بانکی بحدی بالا رفت که برخی تولیدکنندگان قادر به فعالیت نیستند و باید این مشکلات را حل کرد./س
/انتها یپام
برچسب ها: صادرات ، مازندران ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.