سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرباقری:

دولت یازدهم از سازمان‌های مردم نهاد حمایت می‌کند

قائم مقام وزیر کشور در امور ا جتماعی گفت: دولت یازدهم از سازمان‌های مردم نهاد حمایت و به آنها اهمیت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "مرتضی میرباقری" قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در نشست مدیران سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف با تشکر از سازمان‌هایی که در این برنامه حضور پیدا کرده بود، گفت: در کشور ما نیازهای بسیاری وجود دارد و تجربه نشان داده است که هرکجا مردم و سازمان‌های مردم نهاد شرکت کرده‌اند گره‌های بسیاری گشوده می‌شود.

وی افزود: ای کاش بعد از انقلاب اسلامی نیز در دوران دفاع مقدس ما مردم را در عرصه‌های مختلف نگه می‌داشتیم تا در قالب تشکل‌های مردمی بسیاری از مشکلات ما حل می‌شد.

میرباقری با بیان اینکه دولت یازدهم براین باور است که مجموعه تشکل‌های مردم نهاد سازمان‌هایی هستند که باید به آنها اهمیت داده شود اظهار داشت: حتما ما باید فرهنگسازی کنیم لذا امیدواریم در سه ماهه سال 93 موانع را برطرف و بندها و زنجیرها را باز و مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از دوستانمان در سازمان‌های مردم نهاد تقاضا داریم با توجه به تهدیداتی که در فضای مجازی وجود دارد در این عرصه حضور پیدا کنند و فعالیت‌های خود را در این بخش گسترش دهند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی افزود: ما بر این باوریم که عملکردها در غایت در تشکل‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد و از  دوستان در این تشکل‌ها انتظار داریم که حرف‌های تازه‌ای را بیان کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر وزارت کشور درصدد است آئین نامه‌های جدی را برای پشتیبانی از تشکل‌های مردم نهاد ترسیم کند تا شاید بتوانیم در این راستا با اعلام نظر دولت مسیر تازه‌ای را پیدا کنیم.
 
میرباقری تصریح کرد: دولت درصدد است لایحه قوی را درباره این تشکل‌ها ارائه کند تا تکلیف این موضوع به صورت جامع روشن شود زیرا مسئولین به این امر رسیده‌اند که به صورت جدی باید به تشکل‌های مردم نهاد پرداخته شود.
 
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی اظهار داشت: انشاءالله در فاصله‌ای کمتر از دو هفته نشستی را با وزیر کشور و در آینده نزدیک نشستی را با رئیس جمهور خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک زمینه تشکیل خانه تشکلات فراهم شود خاطرنشان کرد: تمامی انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید آمادگی لازم را داشته باشند تا زمانی که وزارت کشور اعلام کرد، در راستای همکاری با این سازمان برای پوشش بحث رسانه‌ای و فرهنگ سازی این تشکل‌های مردم نهاد وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، کشور ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.