سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/امام جمعه دماوند:

قرآن کریم بزرگترین هدایتگر آدمی است

امام جمعه دماوند گفت: قرآن کریم بزرگترین هدایت کننده بشر و فرهنگ قرآنی بزرگترین هدایت گر جوامع انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: قرآن منشور وحی الهی است که به برکت وجود ائمه اطهار و پیامبر خاتم بعد از گذشت قرن ها و اعصار همواره می درخشد.

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان اینکه قرآن کریم امام را هدایت و راهنمایی می کند، خاطرنشان کرد: عمل به دستورات و حدود الهی وظیفه ای است که تمامی مسلمین به عهده دارند و باید اهتمام جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: قرآن کریم کلام خداوند برای انسان ها است و جامع ترین و کامل ترین راهنمایی است که خداوند در اختیار ما انسان ها قرار داده و با عمل به آن می توانیم مسیر سعادت و سربلندی را بپیماییم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ائمه اطهار (ع) در ترویج باورهای قرآنی بسیار خوش ذوق بودند و امروز نیز می توان برای حرکت در مسیر قرآنی و نهادینه کردن فرهنگ کتاب آسمانی به برگزاری اینگونه محافل اهتمام ورزید.

این مقام مسوول اضافه کرد: فرهنگ قرآنی و اسلامی غنی ترین و کامل ترین فرهنگ برای هر جامعه انسانی است و آن جامعه را در مسیر نیل به رستگاری و سعادت رهنمون می کند و باید برای توسعه این فرهنگ در تمامی جوامع انسانی تلاش و همت وافری داشته باشیم.

حجت الاسلام علاءالدینی یادآور شد: در جامعه اسلامی باید هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند که دین و گفتار معصومین (ع) مهم ترین معیارهای قرآنی هستند./س


برچسب ها: قرآن ، جامعه ، پیامبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.