سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین سالگرد درگذشت خواننده رزمنده

آیت‌الله گودرزی خواننده رزمنده‌ای است که سرودهای سنتی بسیاری را در صداوسیما اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران امسال سومین سال درگذشت آیت‌الله گودرزی خواننده دهه 60 و دوران دفاع مقدس است.
 
بنابراین گزارش زنده‌یاد آیت‌الله گودرزی خواننده دهه 60 و دوران دفاع مقدس بود، وی متولد اول فروردین 1329 در شهرستان بروجرد است و در سال 1359 وارد صداوسیما شد و مدتی در کلاس آواز مرحوم عظیمی و کریمی شرکت کرد و سرودهای محلی لری برای اولین بار بعد از انقلاب اجرا کردند. همچنین آثار سنتی و لری محلی با حضور آهنگسازان و نوازندگان زنده‌یادان جعفری امید شهریارفریوسفی، مجتبی میرزاده (رهبر ارکستر بزرگ) و جمال جهانشاد، فریدون شهبازیان، محمود بلوری، فیروز برنجیان، عارف ابراهیم‌پور و منتظری و دیگر اساتید و شاعران بزرگواری استاد مشفق کاشانی، قدرت‌الله گودرزی و دیگر اساتید محترم، ترانه‌های سنتی و محلی به نام‌های "منای دوست"، "صبا پیامی" در دستگاه همایون اجرا کرد و آهنگ‌های "پیروزی"، "قطار پرزفشنگ"، "گل نرگس"، "برار نازارم"، روله جان یا "پسر شهیدم"، "همسنگر"، "سنگ رزم بسیج، "چریک پیر"، "غربت مادر"، "مادر وطن"، "سرباز دین"، "نمیری کرلر"، "غم و دلت نی نازا"، "وحدت بسیج"، "پیر جمارانگ" یا سرود رحلت حضرت امام(ره) و سرود ماندگار تا نفس دارم می‌جنگ که برای اولین بار توسط زنده‌یاد آیت‌الله گودرزی اجرا شد.

زنده‌یاد مدتی در جبهه بود و در عملیات بیت‌المقدس حضور داشته که پس از بازگشت از جبهه سرود و ترانه "پیروزی" در رابطه با آزادی خرمشهر اجرا کرد.  

آیت‌الله گودرزی تا سال 69 با صداوسیما همکاری کرد و به علت مشکلات و بیماری و ناراحتی که در رابطه با جنگ در عملیات بیت‌المقدس برایش به وجود آمد ادامه خوانندگی در صداوسیما برایشان میسر نبود. 
 
آن مرحوم در 17 آذر ماه 1389 مصادف با سوم محرم‌الحرام 1432 فوت شد.

آیت‌الله گودرزی خواننده و رزمنده دهه 60 و دوران دفاع مقدس در قطعه 312 بهشت زهرا در سال 1389 به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: موسیقی ، خواننده ، گودرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مهدی کرمی
۰۱:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
روحش شاد و یادش گرامی باد .
مهدی کریمی
۱۹:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
سرود های ایشان خاطره 8 سال دفاع مقدس را برای من زنده می کند.
روحش شاد و یادش گرامی.
در ضمن ایشان در قطعه 312 ردیف 81 شماره 86 به خاک آرامیده اند.
ابوالفضل گودرزی
۱۹:۴۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
اولین استاد من در ردیف آوازی و نواختن سه تار مرحوم آیت گودرزی بودند و من در اکثر سرود ها که در صدا و سیما و ضبط در استدیو داشته اند حضور داشتم ایشان مردی دلسوز و وارسته و عاشق موسیقی بودند و من از ایشان چیز های زیادی آموختم در ضمن آرامگاه این استاد مرحوم در قطعه 312 ردیف 81 شماره 86 می باشد. یادش گرامی باد.
با تشکر از شما ابوالفضل گودرزی