سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

کشت محصولات گلخانه ای در حاشیه شهر جیرفت ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با توجه به اهمیت سلامت جامعه دستور قاطع برای جلوگیری از کشت گلخانه ها در حریم و حاشیه شهر جیرفت صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، رستمی با بیان اینکه از سوی کمیسیون بهداشت اداره محیط زیست مکاتباتی با دادسرا در مورد اینکه گلخانه ها تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می شوند انجام شد،افزود: این موضوع با حساسیت خاصی پیگیری و منجر به این شد که از کشت این گلخانه ها جلوگیری شود.

مسئول کمیسیون بهداشتی شورای اسلامی شهر جیرفت نیز در اینباره تصریح کرد: استفاده از کودهای حیوانی و سمومی در گلخانه ها و رعایت نکردن نکات بهداشتی، این گلخانه ها تهدیدی برای سلامت مردم هستند.
رحمدل افشارمنش تصریح کرد:کودهای حیوانی بوی نامطبوعی را ایجاد می کنند که این وضع موجب ناراحتی مردم و از سوی دیگر بروز برخی بیماری های تنفسی و روده ای شده است.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان گلخانه ها باید به رعایت نکات اولیه بهداشتی اقدام کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان نیز گفت: این اراضی در دهه 7 با کاربری کشت علوفه و ایجاد کمربند سبز به 7 شرکت تعاونی واگذار شدند.

زابلی افزود: این زمین ها در شرق شهر جیرفت قرار دارند وبرای کشت دانه علوفه بوده است.

اکنون از روزهای واگذاری این اراضی مدت زیادی می گذرد ،با توجه به توسعه شهر جیرفت خانه های مسکونی مردم در فاصله 200متری از این گلخانه ها قرار گرفته اند که مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است. /س


برچسب ها: کشت ، گلخانه ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.