سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختراع جدید خاله قزی؛

معرفي يك بازي جذاب ايراني

«خاله قزی» نام پیرزنی در این بازی است که اطراف شادی آباد زندگی می‌کند و بسیار باهوش و سرحال است و در عین حال هر روز منتظر بچه‌های دهکده است تا برای بازی‌کردن و درس‌ خواندن به خانه او بیایند

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ صنعت گیم و بازیسازی برخلاف حوزه نرم‌افزار و برنامه کاربردی از محبوبیت بالایی در کشور برخوردار است و از استودیوهای کوچک و بزرگ گرفته تا افراد خاص در ایران بازیسازی می‌کنند. با چرخی در اینترنت می‌توان چند عنوان بازی خوش ساخت و با کیفیت در سبک‌های مختلف یافت که به دست جوانان کشورمان تولید شده‌اند و در حد نمونه‌های خارجی خود هستند. یکی از این عناوین جذاب بازی رایانه‌ای «خاله قزی» در سبک پلتفرمر دو‌بعدی است که از لحاظ هنری، سبک و سیاقی کاملا شاد و رنگارنگ دارد.



«خاله قزی» نام پیرزنی در این بازی است که اطراف شادی آباد زندگی می‌کند و بسیار باهوش و سرحال است و در عین حال هر روز منتظر بچه‌های دهکده است تا برای بازی‌کردن و درس‌ خواندن به خانه او بیایند. یک روز هیچ‌یک از بچه‌ها به خانه‌ او مراجعه نمی‌کنند. خاله قزی نگران می‌شود و پس از پرس و جو متوجه می‌شود تمام بچه‌های دهکده دزدیده شده‌اند. در پی این اتفاق پیرزن مهربان بازی، سراغ زیرزمین مخفی خود می‌رود و آخرین اختراع خود را که یک ربات شبیه کدو تنبل است راه می‌اندازد تا دزدیده شدن بچه‌ها را پیگیری کند. بازی مراحل متعددی دارد و تمام پس زمینه‌های آن با دست طراحی و رنگ‌آمیزی شده است. جزئیات در طراحی‌های مراحل بسیار بالاست در عین حال جنبه طنز در روند داستانی آن کاملا حفظ شده است؛ از طراحی شخصیت خاله قزی گرفته تا دشمنان و غیره نشان‌دهنده‌ اهمیت عنصر طنز برای بازیسازان بوده است.

این بازی هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی ویندوز و مک عرضه شده ولی قرار است برای دو پلتفرم آی.او.اس و اندروید هم عرضه شود.

گزارش از رامين فتوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۲
وقتی این خبرا رو می شنویم خوشحال میشیم
خدا خیرشون بده