سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با نرمش‌های منظم "چاق" شوید

یک "رژیم غذایی" مناسب برای کسی که قصد دارد ورزش را افزایش دهد باید به گونه ای باشد که از همه گروه های غذایی به اندازه نیاز استفاده کند و سعی کند در هر وعده از تمامی گروه های غذایی استفاده نماید.

عاتکه موسوی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: لاغری به وضعیتی اطلاق می شود که نمایه توده بدنی فرد وزن تقسیم بر مجزور قد به زیر 5/18 برسد توده بدنی پایین با خطر مرگ بیشتری نسبت به افراد طبیعی همراه می باشد به خصوص اگر با افزایش سن همراه شود سوء تغذیه تغذیه باعث کاهش فعالیت هیپوفیز ، تیروئید و غده فوق کلیوی می شود.

وی در خصوص علل لاغری افزود: از دلایل لاغری می توان از دریافت ناکافی مقدار غذا جهت فعالیت روزانه ، فعالیت بیش از حد مانند ورزشکاران،جذب کم و محتوای ماده غذایی مصرف شده، بیماری های انرژی خواه از قبیل سرطان یا هیپوتیروتیدیسم که میزان متابولیسم و نیاز به انرژی را افزایش می دهد استرس ها روانی و هیجانات روحی نام برد.

این کارشناس تغذیه در مورد درمان اذعان داشت: اگر احساس می کنید که لاغر هستید و نیاز دارید که چند کیلوگرمی اضافه وزن کنید راه حل این نیست که فقط به خوردن غذاهای پرچرب و شیرین اقدام کنید بلکه باید با انجام فعالیت های ورزشی و نرمش های منظم نیاز بدن به انرژی را افزایش دهید.

وی ادامه داد: با انجام فعالیت های ورزشی اشتهای شما به غذا خوردن بیشتری می شود و احساس کسالت در شما از بین می رود و از سویی غذایی که می خورید در بدن شما صرف ساخته شده عضلات می گردد.

موسوی تصریح کرد: افزایش انرژی دریافتی یکی دیگر از راههای درمانی است باید توجه داشته باشیم که یک زن جوان و سالم روزانه به 2000 کیلوگرم و یک مرد جوان و سالم به 2200 کیلوگرم انرژی نیاز دارد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر افراد لاغر نمی توانند زیاد غذا بخورند باید از مواد غذایی کم حجم و پرکالری در فواصل غذاهایشان مثل مغزها( فندق، بادام و گردو) استفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیماری ، متابولیسم ، مرگ ، ورزش ، گروه ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.