سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/ توسعه آبیاری تحت فشار:

مهمترین راهکار پیش روی رفع مشکلات بخش کشاورزی

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه آبیاری تحت فشار، مهمترین راهکار پیش روی رفع مشکلات بخش کشاورزی شهرستان شبستر است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، علیلو در نشست با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش تسوج افزود: کمبود آب در این شهرستان و همچنین پسروی آب دریاچه ارومیه برای بخش زراعی و باغی خطراتی را ایجاد کرده و توسعه آبیاری تحت فشار به منظور کنترل و استفاده درست از آب موجود، یکی از مهمترین راهکارهای موجود در توسعه بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: سیاست گذاران توسعه آبیاری تحت فشار و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، باید در برنامه ریزی های خود، با توجه به شرایط بحرانی آب در این شهرستان، اعتبارات ویژه ای را برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در نظر گیرند.

علیلو با اشاره به انتقال آب رودخانه ارس گفت: طرح انتقال آب از رودخانه ارس یک طرح کارشناسی شده است و بنا داریم این طرح را عملیاتی تا درحل مشکل آب منطقه و همچنین مقابله با پسروی و خشکی دریاچه ارومیه، اندکی تسریع شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما به دنبال تدوین سند جامع توسعه شهرستان شبستر بودیم تا از بی برنامگی ها جلوگیری، تا مسوول اجرایی در شهرستان دارای قدرت تصمیم گیری باشد، بر اساس این سند مطالعه شده اقدامات قبلی را پیگیری تا ادامه این روند توسعه هرچه بیشتر و بهتر شهرستان را بدنبال داشته باشد.

وی گفت: برای رسیدن به این منظور اقدامات اساسی انجام گرفته که ایجاد طرح جامع راه های شهرستان شبستر از آن جمله است، این طرح به صورت نقشه جامع راه های شهرستان ارایه شده است./س

برچسب ها: توسعه ، آبیاری ، تحت فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.