سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

تهيه نقشه پهنه بندي مناطق حادثه خيز فارس

استاندار فارس گفت: نقشه پهنه بندي نقاط حادثه خيز استان فارس تهيه شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد احمدي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان فارس بیان کرد: آنچه كه بايد در مرحله اول به آن توجه ويژه شود مشخص كردن مناطق حادثه خيز است.

وي افزود: بايد از وضعيت استان فارس شناخت كامل داشته باشيم كه بتوانيم پيش بيني هاي لازم را براي مقابله با بحران انجام دهيم.

استاندار فارس ادامه داد: آتش سوزي، سيل و زلزله از جمله مباحث بحران است اما در اين ميان بايد به رانش زمين نيز توجه داشت و مناطقي كه در آينده با اين مشكل مواجه خواهند شد را شناسايي و از هم اكنون نسبت به جا به جايي مردم آن منطقه اقدام كرد.

احمدي با بیان اينكه راه هاي دسترسي به شهر ها نيز در مقابله و يا رسيدگي به نقاط بحراني موثر است، افزود: آنچه كه در راه هاي استان فارس بايد مورد توجه قرار گيرد بحث ساخت تونل ها است زيرا اگر در شهري حادثه اي ايجاد شود و تونل هاي دسترسي نيز مصدود گردد ديگر راه رسيده به اين شهر وجود نخواهد داشت.

استاندار فارس ادامه داد: در بحث رسيدگي به مناطق بحران زده نيز بايد هماهنگي لازم در ميان دستگاه ها وجود داشته باشد زيرا جزيره اي عمل كردن در بحث بحران مشكلي را برطرف نخواهد كرد.

احمدي با اشاره به وضعيت بيمارستان هاي شهر شيراز نيز گفت: وضعيت بيمارستانهاي شيراز و برخي از شهرستانهاي استان فارس در بخش مقابله با زلزله مناسب نيست كه در اين ميان نيز بايد فكر راه چاره بود.

وي افزود: حتي برخي از ساخت و سازهاي مسكوني در شيراز نيز نگران كننده است زيرا هيچگونه سازه مناسبي براي مقابله با زمين لرزه در آنها مشاهده نمي شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: تهیه ، نقشه ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.