سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکواندوی انتخابی المپیک در منچستر؛

مردانی و تاجیک جمعه به روی شیاپ چانگ می روند

نخستین مرحله پیکارهای تکواندوی انتخابی المپیک برزیل از جمعه 22 آذر با جدال سنگین وزن ها در منچستر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نخستين مرحله مسابقات جايزه بزرگ و كسب سهميه المپيك 2016 بزريل، در رده هشت رتبه بندي مسابقات فدراسيون جهاني از 22 تا 24 آذر به ميزباني منچستر انگليس برگزار مي شود.

این مسابقات در اوزان المپیکی و در 2 بخش مردان و زنان براساس رنکینگ فدراسیون جهانی برگزار می شود که فدراسیون جهانی تکواندوکاران شرکت کننده را "به نام" در آن دعوت کرده است. هر کشور می تواند در هر وزن المپیکی 2 ورزشکار داشته باشد.

تیم ملی تکواندوی ایران هم تنها در بخش مردان با هشت نماینده در این پیکارها حضور دارد. نمایندگان ایران بامداد امروز راهی انگلیس شده اند و ظهر امروز به منچستر می رسند.

تکواندوکاران پس از استراحت فردا یک جلسه تمرین سبک نیز خواهند داشت. جلسه هماهنگي سرپرستان و قرعه کشی هم صبح فردا برگزار خواهد شد.

برنامه مسابقات

اما مسابقات انتخابی المپیک با جایزه 10 هزار دلاری از جمعه 22 آذر با جدال سنگین وزن ها در بخش مردان آغاز می شود.

قرعه کشی مسابقات انتخابی المپیک براساس رنکینگ جهانی تکواندوکاران است و فدراسیون جهانی نیز هشت نفر برتر رنکینگ را برای گروه بندی اعلام کرده که براساس آن مردانی در رتبه نهم و تاجیک در رتبه سیزدهم ایستاده اند.

تکواندوکاران اوزان 80+ كيلوگرم در روز اول رقابت ها به روی شیاپ چانگ می روند که سجاد مردانی و حسین تاجیک نمایندگان ایران در این روز هستند.

روز جمعه مراسم وزن كشي اوزان 58- و 80- كيلوگرم نز برگزار می شود.

در روز دوم رقابت ها مسابقات اوزان 58- و 80- كيلوگرم انجام می شود و هادي مستعان با رنکینگ با رنکینگ هفتم، ميثم باقري با رنکینگ 21، فرزاد عبدالهي با رتبه هفتم و عليرضا نصرآزاداني با رتبه هشتم به عنوان نمايندگان ایران در این روز مسابقه دارند.

همچنین تکواندوکاران وزن 68- كيلوگرم نیز در این روز وزن کشی می کنند.

اما یکشنبه 24 آذر در روز پایانی رقابت ها مسابقات اوزان 68- كيلوگرم برگزار می شود که در این روز بهنام اسبقي و محمد باقري معتمد به عنوان نمايندگان كشورمان به روی شیاپ چانگ می روند. معتمد با رنکینگ چهار و اسبقی با رتبه هفتم رنکینگ حضور دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.