سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکزمدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور:

آغاز طرح امداد زمستانی / آماده باش ۱۸۰۰۰ پرسنل "اورژانس کشور"

از امروز ۲۰ اذر طرح امداد زمستانی اغاز که تا ۲۱ اسفند ادامه خواهد داشت و در این راستا ۱۸۰۰۰ پرسنل در این طرح اماده باش هستند.

دکترطالبیان رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با نزدیک شدن فصل زمستان، افزایش برودت هوا، بار باران و برف به ویژه در مناطق سردسیر کوهستانی و برف گیر و افزایش حوادث جاده‌ای در گردنه‌های اصلی، پرتردد، ‌حادثه خیز و برف گیر کشور و همچنین احتمال بروز حوادث غیرمنتظره همانند ریزش کوه، سقوط بهمن، آب گرفتگی و انسداد را‌هها، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار و افزایش امنیت خاطر مسافرین حضور پررنگ نیروهای اورژانس و ارائه خدمات مطلوب فوریتهای پزشکی به مسافرین و هموطنان عزیز و افزایش رضایتمندی مردم امری ضروری است که در این راستا طرح امداد زمستانی همچون سال‌های گذشته، از امروز آغاز شد وتا ۲۱/۱۲ /۹۱ ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه مانور امداد زمستانی با مشارکت اورژانس، ‌پلیس، راهداری و هلال احمر هم اکنون در اغلب استان‌های کشور در حال اجراست، افزود: هدف از اجرای طرح امداد زمستانی، کاهش مرگ و میر و معلولیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی و سرما در شهر‌ها و جاده‌ها، ایجاد هماهنگی بین بخشی با سازمان‌های درگیر در طرح، کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار یا مجروح؛ ایجاد هماهنگی بین مراکز خدمات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سطح کشور، ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی درزمستان به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی ومحیطی، افزایش پوشش امداد جاده‌ای درنقاط برف گیر وحادثه خیز می‌باشد. 

طالبیان ادامه داد: در این راستای علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵، ‌تمامی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ و همچنین پایگاه‌های امداد هوایی جهت ارائه خدمات پزشکی به افراد حادثه دیده نیز در آماده باش کامل قرار دارند. همچنین آمبولانس‌های ۴WD موجود در مراکز آماده و به تجهیزات فنی زمستانی مانند زنجیر چرخ و... مجهز شده‌اند. 

وی ادامه داد: تدابیر لازم جهت ذخیره مواد غذایی، ‌دارو و وسایل گرمایشی در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برف گیر انجام گرفته است، به طوری که پایگاههای مذکور بتواند به عنوان سرپناه مورد استفاده در راه ماندگان قرار گیرند. مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور جهت ارائه خدمات مطلوب پزشکی به مسافرین و امدادرسانی درزمستان به حادثه دیدگان حوادث ترافیکی ومحیطی و افزایش پوشش امداد جاده‌ای درنقاط برف گیر وحادثه خیز تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی خود را به کار می‌بندد. 

طالبیان خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۸۰۰۰ پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سراسر کشور (با احتساب اضافه کار) در ۸۱۰ پایگاه شهری، ۱۲۷۳پایگاه جاده‌ای، و در کل ۲۰۸۳پایگاه‌های شهری و جاده‌ای با استعداد ۳۰۴۰آمبولانس، ۵۷ اتوبوس امبولانس و ۵۲ موتورآمبولانس به ارائه خدمات به هموطنانمان خواهند پرداخت. همچنین ۴پایگاه امداد هوایی نیز در آماده باش کامل خواهند بود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.