سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کارآفرینی موجب توسعه پایدار اقتصاد و فرصت‌های شغلی در کشور می‌شود

مشاور عالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس ‌جمهور گفت: کارآفرینی موجب توسعه پایدار اقتصاد و فرصت‌های شغلی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، طباطبایی در سمینار رمز و رازهای کارآفرینی در اراک، گفت : کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین نقش مهمی در توسعه اقتصادی هر جامعه دارد.

وی افزود : افراد کارآفرین به عنوان سرمایه‌های عظیم انسانی منشاء تاثیرات حیاتی در روند پیشرفت جامعه و کشور هستند.

مشاور عالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس ‌جمهور گفت : کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است، از این رو تضمین حیات و بقاء کشورها نیازمند نوآوری، ابداع و خلق محصولات و خدمات جدید می‌باشد.

طباطبایی افزود : ایرانیان اولین تمدن سازها بودند و بیشترین تنوع گونه‌های زیستی و تنوع جانوران در ایران وجود دارد و ظرفیت‌های زیادی در این کشور موجود می‌باشد، ولی متاسفانه کمتر از این ظرفیت‌ها برای کارآفرینی، تولید و توسعه اقتصادی استفاده می‌شود.

وی گفت : ایده‌های کوچک به سادگی به اقدامات بزرگ تبدیل می‌شوند و میلیون‌ها فرآیند بدون نام و صاحب در هر استان کشور وجود دارد که باید افراد توانمند و کارآفرینان آنها را شناسایی کنند و با خلق ایده‌های نو کشور را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت کنند.

مشاور عالی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس ‌جمهور با بیان اینکه در کشور ما انباشت سرمایه وجود ندارد و با موانع بزرگ فرهنگی روبرو هستیم، افزود : باید تلاش شود فرصت‌های کارآفرینی شناسایی و موانع سر راه رفع شود.

طباطبایی گفت : منظور از انباشت سرمایه، انباشت دانش و سرمایه‌های انسانی است و با نگرش و بررسی در سرنوشت افراد خلاق و کارآفرین در ایران در می‌یابیم که متاسفانه نتوانسته‌ایم از انباشت دانش و سرمایه در کشور استفاده کنیم و از تفکر کارآفرینان بهره بگیریم./س
 
/
برچسب ها: کارآفرینی ، اشتغال ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.