سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

ارسال حدود 180 اثر به همایش استانی شعر طاهریون

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: برای برگزاری همایش استانی شعر طاهریون تاکنون 180 قطعه شعر از شاعران برتر مازندران به دبیرخانه این همایش در شهرستان آمل ارسال شد.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود: این همایش امشب و پیش از برگزاری نخستین کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی ˈ شهید شاخص سال 92 کشور در قالب شب شعر برگزار می شود.

کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی روز پنجشنبه هفته جاری 21 آذر در آمل برگزار می شود،

وی ادامه داد: حدود 80 شاعر از سراسر مازندران قطعه های شعری خود را به این همایش ارسال کردند که از سوی هیات برگزاری این همایش، آثار20 شاعر برتر انتخاب شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل گفت: برای این همایش به نیت 14 سالگی شهیده سیده طاهره هاشمی از 14 شاعر برتر با اهدای جوایز نقدی به مبلغ دو میلیون ریال تجلیل و از شش شاعر دیگر نیز به یاد حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل با اهدای مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال قدردانی خواهد شد.

محمدی گفت: از ویژگی های مهم همایش استانی شب شعر طاهریون ، ارائه آثار از سوی زنان بود و با حضور حداکثری آنان برگزار خواهد شد.

شهید سیده طاهره هاشمی که متولد سال 1346 در روستای شهیدآباد شهرستان آمل بود، در زمان شهادت دانش آموز بود.

وی غروب روز ششم بهمن ماه سال 60 هنگامی که سرگرم رساندن کمک های دارویی و غذایی به نیروهای بسیج بود، هدف اصابت دو گلوله دشمنان قرار گرفت و به فیض شهادت نایل آمد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: ارسال ، اثر ، طاهریون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.