سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

مناره‌های مسجد تاریخی «خانم» زنجان مرمت می‌شود

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مناره‌های مسجد «خانم» زنجان مرمت می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حامد بیگدلی اظهار داشت: مسجد و مدرسه خانم از جمله بناهای مذهبی و تاریخی شهر زنجان است، که در محله قدیمی معروف به فخیم‌الدوله در بافت تاریخی شهر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بنای مسجد «خانم» توسط استاد اسماعیل بنا و به سفارش یکی از بانوان متمکن در اواخر دوره قاجار ساخته شده تصریح کرد: این مسجد به بهترین شکلی گویای معماری دوره قاجار است.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مسجد «خانم» از جایگاه ویژه‌ای از نظر معماری برخوردار است، اضافه کرد: این مسجد از نظر سبک معماری و شیوه و تکنیک تزئینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه مرمت مسجد «خانم» جز برنامه‌های سال جاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود، ادامه داد: اما در سال جاری اعتباری برای مرمت این مسجد تخصیص نیافته است.

بیگدلی با بیان اینکه پروژه مرمتی مسجد «خانم» جزو پروژه‌های نیمه تمام است، متذکر شد: مرمت این مسجد نیز باید به پایان رسد.

وی در پایان اذعان داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای مرمت مسجد «خانم» توسط مشاور پروژه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، مرمت ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.