سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

استقرار کامل هموویژلانس در بیمارستان‌های جنوب‌کرمان

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: سیستم مراقبت از خون «هموویژلانس» در بیمارستان‌های جنوب‌کرمان به طور کامل استقرار یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی بهزادی اظهار داشت: سیستم مراقبت از خون «هموویژلانس» یک سیستم نظارت کشوری است که از دریافت‌کنندگان خون در برابر عوارض ناخواسته حفاظت می‌کند.

وی با اشاره به مراقبت از خون و فرآورده‌های آن قبل، حین و پس از تزریق افزود: این سیستم از خون و فرآورده‌های آن از هنگامی که اهداکنندگان وارد پایگاه انتقال خون می‌شوند تا زمان تزریق به بیمار مراقبت کرده و سلامت خون بیمار را تضمین می‌کند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت با اشاره به مزایای سیستم هموویژلانس گفت: استقرار این سیستم موجب حفظ زنجیره سرد انتقال خون، مصرف بهینه آن، افزایش ارزش خون و کاهش ضایعات خونی می‌شود.

بهزادی تصریح کرد: از ابتدای سال 91 این سیستم در بیمارستان‌های امام خمینی و آیت‌الله کاشانی شهرستان جیرفت، 12 فروردین شهرستان کهنوج راه‌اندازی شده و در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان منوجان نیز در شرف استقرار است.

وی ابراز داشت: در راستای استقرار سیستم هموویژلانس تمام کارکنان درمانی این مراکز آموزش‌های لازم را در زمینه طب انتقال خون در این سیستم نظارتی دیده‌اند و در نهایت گواهی استقرار نظام مراقبت از خون به این مراکز اهدا شده است.

بهزادی عنوان کرد: پس از انجام تمام مراحل آموزشی و توجیهی سیستم هموویژلانس در بیمارستان‌های منطقه جنوب کرمان هم‌اکنون فعال شده است که امیدواریم، بتواند، تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، جیرفت ، هموویژلانس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.