سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ده‌ها مسافر گرفتار در گردنه‌های اردبیل نجات یافتند

به دنبال بارش برف، برودت هوا، یخبندان و لغزندگی جاده در 24 ساعت گذشته ده‌ها مسافر در گردنه‌های مختلف استان اردبیل از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در این امدادرسانی‌ها که دیروز و با تلاش امدادگران جمعیت هلال‌احمر و راهدارخانه‌ها در محور اردبیل – گرمی، اردبیل – نیر و همچنین اردبیل – سرچم انجام شد، مسافران گرفتار در برف و کولاک به دلیل نبستن زنجیر چرخ و نداشتن تجهیزات زمستانی با مشکلاتی روبه‌رو شدند که بلافاصله با کمک امدادگران به محل‌های مناسب هدایت شده و اسکان داده شدند.

اما در محور پونل – خلخال ریزش بهمن در 24 ساعت گذشته سبب مسدود شدن بخش‌هایی از این جاده کوهستانی شده به طوریکه تلاش راهداران برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد.

یک دستگاه اتوبوس پر از مسافر که در این محور در حال گذر در محدوده استحفاظی خلخال – تالش بود از مسیر منحرف شده و به دلیل یخبندان جاده در معرض خطر قرار گرفت اما با تلاش راهداران هیچ آسیبی به هموطنانمان وارد نشد و به سلامتی به مسیر خود ادامه دادند.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل با اعلام اینکه تمامی جاده‌های استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، گفت: از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی کوهستانی و صعب‌العبور این استان را دارند، انتظار می‌رود تا خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

معراج ظهیری افزود: به غیر از محور خلخال – اسالم که با کولاک و یخ‌زدگی همراه است و بخشی از محور اردبیل – سرچم در سه راهی کورائیم به سمت فاراب که جاده با پوشش برف و کولاک مسدود شده در بقیه محورها ارتباط و تردد ادامه دارد و با نمک‌پاشی به موقع و رعایت مقررات ایمنی امکان تردد با احتیاط وجود دارد.

با بارش برف و یخبندان دمای هوا در اکثر نقاط استان اردبیل افت کرده و در برخی از مناطق دمای هوا تا زیر 20 درجه نیز کاهش یافت./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، نجات ، مسافران ، گرفتار ، در ، برف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.