سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

گنجینه های افلاکی ژاوه نماد مظلومیت، اخلاص و تدین

ژاوه رودخانه ای در دل ژاورود در شهرستان سنندج شاهد زنده فداکاری ها و جانفشانی های مردمان دیاری است که در طول تاریخ با مقاومت و ایثار مشق آزادگی را بر کوه های سر بر فلک کشیده نوشتند و درس خودباوری و ایمان را به بازماندگانشان آموختند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج، کردستان سرزمین آلاله های سرخ، نماد مقاومت و ایثار مردان و زنانی مومن، با ایمان، صبور و فداکاری است که در برابر ظالمان و ستمگران در طول تاریخ ایستادند و مقاومت آنها در برابر دشمن داخلی و خارجی افتخار و عزت را برای این سرزمین به ارمغان آورد.

منطقه ژاورود سنندج از جمله مناطقی است در استان کردستان که نماد مقاومت و ایستادگی مردان و زنان رشید است، منطقه ای محصور در میان کوه های سر به فلک کشیده و رودخانه های خروشان که جنس مقاومت مردمانش از کوه های محکم و ایستاده و جنس اخلاصشان به زلالی آب های روان این دیار است

گلین روستای در این منطقه که در 50 کیلومتری شهر سنندج واقع شده 20 آذرماه 92 میزبان برگزاری یادواره شهدای فرهنگیش بود، گرامیداشت 41 شهید، 150 ایثارگر و 51 جانباز سرافراز انقلاب اسلامی در هوای سرد پاییزی محفل مسجد روستا را گرم و نورانی کرد.

مظلومیت شهدای کردستان واقعیتی آشکار است تا آنجا که رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی 22 اردیبهشت 88 خود به این استان شهدای این خطه را با واژه مظلوم توصیف کردند، این مظلومیت بار دیگر خود را نشان داد تا جایی که شرکت کنندگان از عدم حضور برخی از رسانه های کردستان از جمله صدا و سیما گلایه داشتند و زبان به انتقاد .

مردم کردستان در دوران جنگ تحمیلی پنج هزار و 470 نفر شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر نیز از این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل شده اند.

در دوران دفاع مقدس، استان کردستان همچنین 9 هزار و 500 جانباز سرافراز و 805 آزاده سربلند تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./س
انتهای خبر/

برچسب ها: محصور ، مقاومت ، تقدیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.