سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"نواز شریف": حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا اثراتي غير سازنده دارد

نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در اسلام آباد به نمایندگان اروپایی گفت حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان تاثیری غیر سازنده بر جنگ علیه تروریسم دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ نخست وزیر پاکستان این اظهارات را اندکی پس از آن بیان کرد که پارلمان این کشور به اجماع با تصویب قطعنامه ای، توقف این حملات را خواستار شد.
"شریف" در ضیافت ناهاری با این دیپلمات های اروپایی گفت :« شما از اثرات غیر سازنده این حملات پی در پی هواپیماهای بدون سرنشین به طور کامل آگاه هستید. ما در حال تلاش برای ایجاد حساسیت در جامعه بین المللی در خصوص اثرات این حملات و وادار کردن آن به یافتن راه ها و شیوه هایی که غیر سازنده نباشند، برای مهار تروریسم هستیم ».
نخست وزیر پاکستان این مسئله را روز دوشنبه در دیدار با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در اسلام آباد مطرح کرد.
با این حال، در بیانیه سفارت آمریکا و پنتاگون در خصوص سفر هیگل، هیچ واکنشی از سوی وزیر دفاع آمریکا وجود نداشته است.
پاکستان ماه گذشته آمریکا را به خرابکاری در تلاش های خود برای برگزاری مذاکرات صلح با طالبان پاکستان متهم کرد. این اقدام پاکستان پس از آن صورت گرفت که حکیم الله محسود سرکرده طالبان پاکستان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان کشته شد.
مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان پایگاهی برای گروه های مختلف ستیزه جو از جمله گروه طالبان، شبکه حقانی و دیگر شورشیان مرتبط با القاعده است که حملاتی فرامرزی را علیه نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان انجام می دهند.
مجمع ملی پاکستان روز سه شنبه به اجماع قطعنامه ای را تصویب کرد و توقف فوری حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را در خاک پاکستان خواستار شد.
مجمع ملی پاکستان در این قطعنامه حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را در مناطق قبیله نشین شمال غربی پاکستان به شدت محکوم کرد.
در این قطعنامه آمده است این حملات هواپیماهای بدون سرنشین نقض اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل و نرم های بشر دوستانه است.
یکی از مقامات ارشد دولت پاکستان گفت دولت از روز اول با حملات هواپیماهای بدون سرنشین به شدت مخالف بوده است و اعلام کرد این حملات نقض حق حاکمیت پاکستان است.
وی افزود دولت از مجاری دیپلماتیک برای درخواست به منظور متوقف کردن این حملات هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند زیرا این حملات برای صلح و امنیت در منطقه غیر سازنده است.
نواز شریف به نمایندگان اروپایی گفت دولتش مصمم است پاکستان را از تروریسم و افراطی گری رها کند.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از اسلام آباد، نخست وزیر پاکستان گفت :« این تهدید در ماهیت پیچیده است و در رویدادهای سه دهه گذشته ریشه دارد و همچنین ابعاد محلی، منطقه ای و جهانی دارد ».
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.