به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سازمان بازرسی کل کشور در پرتال جدید خود این امکان را فراهم نموده و در
توضیح آن نوشته است: "چنانچه شما از نحوه ارائه خدمات وزارتخانه، اداره،
شركت دولتي يا موسسه مأمور به خدمت عمومي در زمينههاي نقض قوانين، عدم
انجام وظيفه، اطاله رسيدگي، عدم پاسخگويي يا ضعف در ارائه خدمات شكايتي
داشته و شخصا ذينفع آن بوده و از اين سازمان خواهان رسيدگي براي احقاق حق
خود باشيد و يا به عنوان يك شهروند آگاه با حس مسووليت اجتماعي از سو جريان
اداري نظير تضييع اموال عمومي، دولتي، منابع طبيعي و محيط زيست، وجود فساد
و جرم و يا ديگر تخلفات اداري اطلاعاتي داريد، ميتوانيد شكايت و يا
اطلاعات خود از اين گونه سو جريانات را با توجه و رعايت نكات زير به سامانه
ملي رسيدگي به شكايات و اعلامات سازمان بازرسي كل كشور ارسال نماييد تا
وفق مقررات به آن رسيدگي شود."
همچنین در این سامانه امکان شکایت
ایرانیان خارج از کشور از عملکرد سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران در
کشورهای مختلف جهان نیز فراهم شده است.
افراد بایستی در این سامانه
متن شکایت خود را حداكثر در 1500 كلمه معادل تقريبي 3 صفحه A4 تنظيم
نمايند و در مکان مشخص شده قرار دهند.
سازمان بازرسی تاکید نموده که
در این سامانه شكايتهايي كه داراي اطلاعات ناقص و يا نادرست بوده و يا
مشخصات شاكي ناقص و يا هويت وي احراز نشود، رسيدگي نخواهد شد.
برای دسترسی به این سامانه و بخش های مختلف آن
اینجا را کلیک کنید.