سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت فرانسه از موضع رژيم صهيونيستي عليه ايران با وجود داشتن زرادخانه هسته اي

فرانسه در حالی از موضع رژیم صهیونیستی در برابر برنامه هسته ای ایران حمایت می کند که خودش زرادخانه بزرگی از سلاح های هسته ای در اختیار دارد و تاریخ سیاهی در زمینه آزمایش های هسته ای با قربانیان بسیار، دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در سفر اخیر خود به اسرائیل کوشید با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در حمله به ایران و برنامه هسته ای صلح آمیز این کشور همراهی کند اما فراموش کرده بود که خودش و میزبانش زرادخانه های هسته ای و صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارند که به تنهایی می تواند جهان را نابود کند.
بدین ترتیب فرانسه و اسرائیل با وارونه جلوه دادن بی شرمانه حقایق تلاش کردند ایران را خطری هسته ای معرفی کنند حال آن که چنین خطری از جانب کسانی صادر می شود که عملا سلاح هسته ای در اختیار دارند که فرانسه و اسرائیل نیز از آن جمله به شمار می روند.
در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان اولاند در اسرائیل و نیز پخش تصاویری از یک آزمایش هسته ای در فرانسه آمده است: این تصاویر متعلق به یکی از آزمایش های هسته ای زیرزمینی فرانسه است که حجم فاجعه ای را که چنین بمب های هسته ای به بار می آورند نشان می دهد و این در حالیست که فرانسه صدها بمب از این نوع در اختیار دارد.
فرانسوی ها از دولت های خود می خواهند از فاجعه هسته ای احتمالی که ممکن است بر سر آنها بیاید جلوگیری کنند اما اولاند که قول داده بود یکی از مراکز هسته ای را تعطیل کند تا کنون از انجام این کار سر باز زده است.
در ادامه گزارش با اشاره به تاریخ سیاه آزمایش های هسته ای فرانسه آمده است: فرانسه در آغاز استعمار الجزایر یک سلسله انفجار هسته ای در این کشور انجام داد که فجایع زیادی به بار آورد و کشته هایی بر جای گذاشت و مسمومیت ها و معلولیت هایی به بار آورد که طی این آزمایش ها و پس از آن هزاران الجزایری جان خود را از دست دادند و هنوز هم مناطق زیادی از این کشور تحت تاثیر آلودگی تشعشعات هسته ای قرار دارند.
العالم در ادامه گزارش خود بخشی از گزارش تلویزیون فرانس 24 را از یک منطقه در الجزایر پخش کرد که آزمایش های هسته ای فرانسه در آنجا انجام می شده است . گزارشگر گفت ورود شهروندان به این منطقه هنوز به سبب وجود تشعشعات هسته ای ممنوع است.
در ادامه گزارش آمده است: آزمایش های هسته ای فرانسه در الجزایر با وجود آن که حدود نیم قرن از انفجار اولین بمب هسته ای در صحرا می گذرد، هنوز قربانی می گیرد. کارشناسان درباره حضور در این مناطق بیش از پانزده دقیقه هشدار می دهند. مقامات الجزایر از فرانسه انتظار دارند در پاکسازی مناطق آلوده به تشعشعات که وسعت آن به هفتصد کیلومتر مربع می رسد به آنها کمک کند. فرانسه اکنون زرادخانه گسترده ای از سلاح های هسته ای دارد که به حدود سیصد و پنجاه کلاهک آماده پرتاب می رسد و پس از آمریکا و روسیه سومین کشور از نظر حجم زرادخانه هسته ای به شمار می رود. این نکته را نیز باید در نظر داشت که شاید آمار و ارقام منتشر شده درباره کلاهک های هسته ای فرانسه دقیق نباشد. این کشور همچنین زیردریایی های هسته ای دارد که می تواند موشک های مجهز به کلاهک هسته ای را حمل کنند.
فرانسه در احداث رآکتور هسته ای دیمونا و ایجاد زرادخانه هسته ای نظامی رژیم صهیونیستی هم با این رژیم همکاری کرده است.
وسام حماده کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی با العالم درباره موضع فرانسه در قبال برنامه هسته ای ایران با وجود زرادخانه هسته ای که در اختیار دارد گفت: کشورهای اروپایی و متحدان آن و در راس آنها اسرائیل همیشه مواضع دوگانه ای در خصوص مسائل انسانی و امنیتی داشته اند. فرانسه نیز مثل دیگر کشورهای اروپایی به اقداماتی که اسرائیل انجام می دهد به دیده رضایت می نگرد زیرا اسرائیل به سبب سیطره لابی صهیونیستی بر اقتصاد این کشورها، جایگاه ویژه ای نزد این کشورها دارد. در این میان منافع شخصی نیز مطرح است به گونه ای که اخیرا شماری از روسای جمهور با حمایت مستقیم لابی صهیونیستی به قدرت رسیده اند. این امر بر سیاست فرانسه نیز تاثیر داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.