سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان اولین جلسه مشترک سران قوا؛‌

رئیس‌جمهور: مجلس ماه بهمن قانون بودجه 93 را تقدیم دولت کند/بررسی سازوکار همیاری سه‌قوه در اولین جلسه مشترک

دکتر روحانی با اینکه هدف نهایی ما این است که هر چه زودتر بتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم و رضایت مردم زودتر تامین شود، افزود: در جلسه امشب بودجه سال 93 مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پایان اولین جلسه مشترک سران سه قوه که امشب (سه‌شنبه) به میزبانی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی، اظهار داشت: در قانون اساسی ما تفکیک قوا وجود دارد اما این تفکیک قوا منافاتی با تعامل قوا ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جلسه امشب درباره مشکلات کشور، مسائل اقتصادی کشور و‌ آسیب‌های اجتماعی صحبت شد، گفت: در این جلسه درباره اینکه سه قوه چگونه می‌توانند برای حل مسائل کشور همدیگر را بیش از پیش همیاری و همکاری کنند صحبت شد.

دکتر روحانی با اینکه هدف نهایی ما این است که هر چه زودتر بتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم و رضایت مردم زودتر تامین شود، افزود: در جلسه امشب بودجه سال 93 مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت جمع‌بندی همه بحث‌های امشب در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

روحانی افزود: لایحه بودجه سال 1393 از سوی دولت تقدیم مجلس محترم شده و بررسی‌های نمایندگان در ارتباط با این لایحه آغاز شده و کمیسیون‌های مختلف مجلس نیز در این ارتباط به وظایف خود عمل می‌کنند تا در نهایت کمیسیون تلفیق مجلس بحث‌ها را جمع کند و سپس صحن علنی مجلس درباره بودجه تصمیم بگیرد.

رئیس‌جمهور همچنین عنوان کرد: در این جلسه نسبت به تسریع این روند و تصویب بودجه در چارچوب سیاست‌های مورد نظر دولت که مورد تایید مجلس نیز هست صحبت شد.

دکتر روحانی در پایان تاکید کرد: مجلس در اواسط بهمن‌ماه قانون بودجه سال 1393 را تقدیم دولت کند تا دولت نیز آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به قانون بودجه را تهیه و تنظیم کرده و قانون بودجه از اول سال 93 اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، سران ، قوا ، جلسه ، مشترک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.