سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی یه دونه شما مهارت پایین دارد

از دیدگاه روان‌شناسان تک فرزندی به دلایل متعدد از جمله کاهش روابط اجتماعی مناسب در بزرگسالی توصیه نمی‌شود.

سیما فردوسی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ با تک فرزند بودن مخالفت کردند و گفتند: به خودی خود یک مشکل و اختلال محسوب نمی‌شود ولی بچه‌هایی که بدون داشتن خواهد و برادر رشد می‌کنند، ویژگی‌های خاصی برای آنها ایجاد می‌شود.

فردوسی با اشاره به اینکه بچه‌های یکی یه دونه احساسات را درون خودشان می‌ریزند گفت: کودکان شادی‌ها و غم‌هایی دارند که دوست دارند با کسی شریک شوند و گفتگو کنند و این موضوع به نفع آنهاست.

این روان‌شناس با مطرح کردن رقابت بین فرزندان گفت: وقتی کودک تنها باشد رقابت سالم را یاد نمی‌گیرد و فاقد همچین تمرین‌هایی می‌شود و برای رقابت‌های اجتماعی آماده نمی‌شود.

وی پرتوقع بودن این کودکان را ذکر کرد و گفت: چون از طرف والدین همه امکانات در اختیار این بچه‌ها قرار می‌گیرد توقع آنها از اجتماع نیز خیلی می‌شود و تحمل شنیدن از گل نازک‌تر را ندارند، در حالی که خشن بودن در بعضی از موقعیت‌های اجتماعی وجود دارد که این‌ها توان مقاومت ندارند.

وی گفت: این کودکان در مقابل فشارها، تنش‌ها و استرس‌ها مقاومت کمی دارند که با اثر گذاشتن روی اعتماد به نفس باعث کاهش آن می‌شود.

وی در پایان به والدین توصیه کرد: برای این که فرزندشان در آینده در دوست‌یابی و ازدواج دچار مشکل نشود اقدام به آوردن بچه دوم کنند.

انتهای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.