سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما در مراسم یادبود ماندلا:

آزادي و دموکراسي مردم آفريقاي جنوبي ميراث بزرگ "ماندلا" است

رئيس جمهور آمريکا امروز در مراسم يادبود نلسون ماندلا رئيس جمهور فقيد آفريقاي جنوبي سخنراني کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ باراک اوباما در استاديوم ورزشي ژوهانسبورگ از مقامات دولت آفريقاي جنوبي ، مردم آفريقاي جنوبي و همچنين سران کشورهاي شرکت کننده در اين مراسم تقدير و تشکر کرد.

اوباما خطاب به مردم آفريقاي جنوبي گفت مبارزه ماندلا ، مبارزه شماست و پيروزي وي ، پيروزي شماست. وي افزود آزادي و دموکراسي که شما داريد ، ميراث بزرگ نلسون ماندلا محسوب مي شود.

اوباما گفت ماندلا ويژگي هايي داشت که منحصر به فرد بود و تاريخ را رقم زد و تلاش ها و اهداف ماندلا اکنون براي ميليون ها نفر الهام بخش است.

اوباما گفت ماندلا در حالي که از مراکز قدرت به دور بود ، براي آزادي يک ملت تلاش کرد و آخرين مرد بزرگ آزادي بخش در قرن بيستم به شمار مي رفت. وي مانند گاندي يک جنبش مقاوت را هدايت مي کرد که در آغاز چندان چشم اندازي براي پيروزي نداشت اما در نهايت توانست به هدفش برسد.

اوباما گفت ماندلا توانست مانند آبراهام لينکلن کشورش را در حالي که در استانه فروپاشي بود ، منسجم کند و قانون اساسي را تدوين و تنظيم کند که بر آزادي براي نسل هاي آتي ، تعهد براي دموکراسي و حاکميت قانون استوار بود. اوباما گفت ماندلا اين موارد را به رغم انتخابش به عنوان رئيس جمهور آفريقاي جنوبي ، با بي ميلي به حفظ قدرت و کناره گيري پس از يک دوره اثبات کرد.

باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا همچنین مقامات کشورهايي را که خود را حامي مبارزه نلسون ماندلا مي دانند اما مخالفان خود را سرکوب مي کنند، تقبيح کرد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.