سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکزي/

نیاز محدود به آب امتیاز مهم کشت و تولید گیاهان دارویی

مسوول راه اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با توجه به افزایش میزان خشکسالی در کشور، نیاز محدود به آب امتیاز مهم تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،حسین رفیعی ، با بیان اینکه براساس اطلاعات گردآوری شده توسط این مرکز 34.5 هکتار از اراضی زیر کشت استان مرکزی به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد، افزود: پیش بینی برداشت از این میزان سطح زیر کشت 825 تن اعلام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ و پتانسیل استان مرکزی در رشد گیاهان دارویی گفت: تنها دو واحد فرآوری گیاهان دارویی که به گیاه آلوئه ورا اختصاص دارد، در ساوه و محلات مشغول به فعالیت هستند.

وی توسعه و ترویج فعالیت در این بخش را به عنوان یک فرصت برای استان مستلزم همکاری‌های بین بخشی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: توسعه تولید گیاهان دارویی در استان در کنار ورود به تولید داروهای گیاهی فرصت مناسبی برای خدمات رسانی در این بخش است.

وی با اشاره به تولید هزار قلم دارو و فراورده‌های طبیعی ثبت شده با منشاء گیاهی و فعالیت 92 شرکت تولید داروهای گیاهی در کشور تصریح کرد: ترغیب کشاورزان به توسعه گشت گیاهان دارویی کاری است که باید توسط متولیان کشاورزی کشور و استان صورت ‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر براساس آمار 284 قلم گیاه دارویی در تولید فراورده‌های دارویی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در حالی‌که تعداد گیاهان قابل استفاده در تولید فراورده‌های دارویی گیاهی هزار و 400 قلم است، افزود: افزایش آگاهی در میان کشاورزان و صنعتگران و همچنین تولیدکنندگان دارو از ارکان مهم توسعه کشت و تولید گیاهان دارویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نعناع فلفلی، آلوئه‌ورا، گل گاو زبان، کاسنی، زیره سبز، رزماری و اسطوخودوس انواع گیاهان دارویی است که در استان مرکزی تولید می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، کشت ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.