سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ظرفیت خوب عسل فارس برای افزایش صادرات

عسل فارس از ظرفیت های مناسب و خوبی برای افزایش صادرات برخوردار است و این می تواند ارزش افزوده این محصول را نصیب تولید کنندگان کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد جعفر صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس گفت: پارسال سه هزار و 600 تن عسل در فارس تولید شد و امسال این میزان به بیش از چهار هزار تن می رسد.

وی ادامه داد: استان فارس در تولید عسل مقام پنجم کشور را دارد و این جایگاه می تواند انگیزه ای برای ایجاد امکانات توسعه زنبورداری در این استان باشد.

صادقی افزود: تولید عسل در استان فارس ، پارسال در مقایسه با سال 90 نشاندهنده 24 درصد افزایش است و تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان به چهار هزار و 300 تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی فارس بیان کرد: سالانه 10 درصد از عسل تولیدی فارس به ارزش5/2 میلیون دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس و امارات متحده عربی صادر می شود و ضروری است برای توسعه صادرات این محصول تلاش بیشتری شود.

مدیر بخش طیور ، زنبور عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس گفت: هم اینک صندوق توسعه ملی زنبور عسل در کشور تشکیل شده است و اتحادیه زنبورداران فارس نیز در آن عضویت دارد.

جعفر ستوده ادامه داد: این صندوق می تواند در تامین نقدینگی برای زنبورداران و تامین نهاده های مورد نیاز اثرگذار باشد و پشتوانه خوبی برای آینده زنبورداری به شمار آید.

وی افزود: هم اکنون 423 هزار کلنی زنبور در فارس در خط تولید قرار دارند و زمینه رشد زنبورداری در استان فراهم است.

ستوده بیان کرد: کازرون با 60 هزار کندو و تولید 540 تن، فیروزآباد با 55 هزار کندو تولید 500 تن عسل و جهرم با 35 هزار کندو و تولید 330 تن به ترتیب مقام نخست تا سوم تولید عسل در استان فارس را دارند.

وی گفت: هم اکنون عسل گون در شهرهای سپیدان، اقلید، آباده ، عسل کنار در فراشبند، قیروکارزین، فیروزآباد، داراب، لار، لامرد و ممسنی و عسل مرکبات در جهرم، فیروزآباد و داراب وعسل ترکیبی در شیراز ، جهرم ، فیروزآباد و داراب تولید می شود.

ستوده ادامه داد: مردم با خواص عسل آشنایی ندارند و به همین سبب میزان مصرف این ماده غذایی مغذی بسیار اندک است به گونه ای که سرانه مصرف عسل در کشور 6/.کیلوگرم و در استان فارس 3/. کیلوگرم است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: عسل ، فارس ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.