سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

سهم 32 درصدی استان از صادرات چرم کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سهم آذربایجان شرقی از صادرات چرم کشور 32 درصد است و در حال حاضر سه هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، عظمایی در جمع خبرنگاران افزود: آذربایجان شرقی قطب صنعت چرم کشور محسوب می شود واولین کارخانه چرم سازی کشور در سال 1308 در تبریز آغاز به کار کرده است، بنابراین غفلت از مسائل و مشکلات فعالان این صنعت و عدم اهتمام در حل آنها شایسته تاریخ و جایگاه این صنعت بومی نیست.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی در چند زمینه توان صادارتی بالایی دارد که صنعت چرم نیز یکی از آنها است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 300 واحد چرم سازی در قالب مجتمع و شهرک تخصصی چرم در استان فعالیت می نمایند.

وی عدم دسترسی به سرمایه در گردش، تامین پوست خام و تهیه مواد اولیه نظیر رنگ و روغن را از جمله مشکلات فعالان این صنعت برشمرد.

عظمایی با بیان اینکه تولید باید سودآورباشد، گفت: در این زمینه بایستی راهکارهای اجرایی توسط بخش خصوصی ارایه گردد.

وی عدم وجود نقدینگی در چرخه تولید چرم را مشکل عمده چرمسازان عنوان کرد و گفت: بازگشت سرمایه تولیدکنندگان چرم بسیار زمان بر است و این مسئله چرمسازان را دچار کمبود نقدینگی می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه واردات چرم قدرت رقابت تولید داخل را با مشکل مواجه کرده است، گفت: از آنجا که قسمتی از سرمایه در گردش صاحبان صنایع چرم سازی صرف تامین مواد اولیه و ماشن آلات می شود لذا توسعه و تجهیز واحدها و استفاده از تکنولوژی های جدید برای آنها دشوار شده است./س

برچسب ها: صادرات ، چرم ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.