سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمين نصیری‌فرد خبرداد

حضور سردار جعفری، سردار نقدی و علي‌اکبر صالحی در کنگره شهدای جهاد علمی/رونمایی از 5 کتاب شهداي جهاد علمي

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان اینکه از 5 کتاب در کنگره شهدای جهاد علمی رونمایی می‌شود، گفت: این کنگره با حضور سردار سرلشکر جعفری، سردار نقدی، صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و مسئولان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری کنگره شهدای جهاد علمی که پیش از ظهر امروز در دفتر سازمان بسیج اساتید برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس نصیری‌فرد دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان اینکه این کنگره از آذر سال 1390 آغاز به کار کرد، اظهار داشت: کنگره شهدای جهاد علمی پنجشنبه 21 آذرماه ساعت 8 صبح آغاز و تا پیش از اذان ظهر پایان می یابد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره اهداف خاصی را پیگیری می کند، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره، پاسداشت مجاهدت‌های شاخص جهاد علمی در پیشرفت کشور است.
 
دبیر کنگره شهدای جهاد علمی اضافه کرد: تبیین مقام علمی شهدا از دیگر اولویت‌های برگزاری این کنگره می باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمين نصیری فرد افزود: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهدای جهاد علمی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی می باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه محوریت این کنگره تبیین چهره 5 شهدای جهاد علمی است، مطرح کرد: یکی دیگر از اولویت های اهداف این کنگره انسجام بخشی به آثار فرهنگی و هنری در مقام و منزلت علم جهادی با محوریت شهدای هسته ای است.
 
دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان اینکه این کنگره کار خود را با برگزاری جشنواره‌هایی دنبال می کند، ابراز داشت: جشنواره شعر، آثار خبرنگاران، فیلم، عکس و فیلمنامه و همچنین جشنواره مقالات علمی در این زمینه برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمين نصیری‌فرد با بیان اینکه اولین جشنواره این کنگره برگزاری جشنواره شعر بود، مطرح کرد: این جشنواره با حضور پیشکسوتان ادب و شعر کشورمان برگزار شد که 150 شعر از 650 شاعر به جشنواره رسید و 10 نفر به عنوان شاعر برتر انتخاب شدند که پنجشنبه از آنها تجلیل خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه 222 اثر فیلم، عکس و فیلمنامه به دبیرخانه جشنواره رسید، اظهار داشت: 83 عنوان فیلم به دبیرخانه ارائه شد که 43 مورد مرتبط با موضوع جهاد علمی بود.
 
دبیر کنگره شهدای جهاد علمی افزود: 117 عکس و 37 فیلمنامه به دبیرخانه ارسال شد که 57 عکس و 13 فیلم مرتبط با موضوع جهاد علمی بوده است.
 
حجت الاسلام نصیری فرد تاکید کرد: فعالیت‌های رسانه در دبیرخانه این کنگره رصد می شد و صدا و سیما در عرصه معرفی جهاد علمی فعالیت خوبی را در برنامه ها و شبکه‌های مختلف ارائه کرد است.

حجت‌الاسلام والمسلمين نصیری فرد با بیان اینکه امروز ثروت، عزت و استقلال که بایسته‌های یک امت هستند در علم نهفته است، تصریح کرد: هرچه قدرت علمی کشوری بیشتر باشد از لحاظ عزت، استقلال، امنیت و ثروت تأمین است.

وی با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای متعلق به آحاد ملت هستند، اظهار داشت: شهدای هسته‌ای که نخبه بودند در راه عزت، سرمایه و امنیت کشورمان جان خود را از دست دادند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با تاکید براینکه دیگر دانشمندانی همچون شهید شهریاری و شهید علی محمدی تکرار نخواهند شد ابراز داشت: شهدای هسته‌ای کار بزرگی انجام دادند که هرکسی توان آن را ندارد.

نصیری‌فرد با بیان اینکه از عرصه هنر گلایه دارند چراکه آنطور که باید به شهدای جهاد علمی توجه نکرده‌اند ابراز داشت: دوستان در عرصه هنر می‌توانند هرساله جشنواره‌ای همچون جشنواره فیلم فجر و یا بخشی از آن را برای شهدای جهاد علمی در نظر بگیرند که به فیلم‌های مرتبط در این زمینه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در زمینه هنری بیشتر باید به شهدای جهاد علمی پرداخته شود ادامه داد: بسیاری از فیلم‌سازان و فیلم‌نامه نویسان همکاری خود را در این زمینه اعلام کردند اما خواهان سرمایه هستند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با تاکید براینکه در کنگره شهدای جهاد علمی از 5 کتاب بی‌نظیر رونمایی می‌شود تصریح کرد: در این کنگره از 5 کتابی که در راستای ابعاد شخصیتی 5 شهید جهاد علمی نگاشته شده رونمایی خواهد شد.

نصیری‌فرد افزود: این کتاب‌ها با قلم محاوره‌ای و به سبک مستند داستانی نگاشته شده و تنظیم این کتاب‌ها دو سال کار برد و دوستان ما در سازمان انرژی هسته‌ای در تهیه این کتاب‌ها به ما کمک کرده و مشاوره‌های مناسبی داده‌اند.

وی با معرفی کتاب معراج قلم مطرح کرد:در این کتاب شعرهای برگزیده در زمینه شهدای جهاد علمی منتشر شده است.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی اضافه کرد: کتاب عبور از مرزها به شخصیت شهید علی محمدی با رویکرد شکستن مرجعیت علمی غرب پرداخته است.

نصیری‌فرد ادامه داد: کتاب گزارش از یک روز به ابعاد شخصیتی شهید شهریاری که سرتیم دانشمندان هسته‌ای بود پرداخته که وی غنی‌سازی 5/3 تا 20 درصد را در ایران راه‌اندازی کرد.

وی افزود: زمانی که غرب می‌گفت ایران زیرساخت غنی‌سازی 5/3 تا 20 درصد را ندارد شهید شهریاری با انجام این کار آنها مانند راز از این مسئله آگاه شدند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی کتاب چراغ خاموش را به عنوان یکی از کتاب‌های برگزیده معرفی کرد و گفت: شهید تهرانی‌مقدم که در عرصه موشکی کشور یکی از برجسته‌ها بود به همسر خود گفته بود اگر روزی بخواهم درباره فعالیت خودم کتاب بنویسم حتما نامش را چراغ خاموش می‌گذارم.

نصیری‌فرد از کتاب شعله‌های خیس به عنوان یکی از کتاب‌های بسیار تاثیرگذار یاد کرد و اظهارداشت: در مقدمه این کتاب به نحوه شهادت شهید رضایی‌نژاد پرداخته شده که در حضور همسر و فرزندش آرمیتا صورت گرفت.

وی افزود: کتاب جسارت علیه دلواپسی درباره شهید احمدی روشن بوده که وی مشکل غنی‌سازی تجاری کشورمان را با جسارت علمی که داشت زیرسازی کرد.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کنگره شهدای جهاد علمی تجلیل از خانواده‌های این شهدا می‌باشد.

نصیری‌فرد با بیان اینکه از نفرات برتر جشنواره‌های این کنگره تجلیل خواهد شد اضافه کرد: از دو نفر برتر از جشنواره‌های این کنگره تقدیر می‌شود و در جشنواره آثار خبرنگاران یکی از خبرنگاران که اثری خبری برتری داشته باشد معرفی می‌شود و به برگزیدگان تندیس جشنواره لوح تقدیر و جوایز نفیس داده خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاهی از عکس‌های شهدای جهاد علمی برپا خواهد شد تا یاد و خاطره این شهدا در قاب عکس نیز زنده شود.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی تاکید کرد: از دو رسانه برتر که بهترین پوشش خبری را از کنگره شهدای جهاد علمی داشته باشند تجلیل خواهد شد که جوایزی همچون سفر حج و عتبات عالیات به آنان داده می‌شود.

نصیری‌فرد خاطرنشان کرد: این کنگره با حضور سردار سرلشگر جعفری، سردار نقدی، صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و مسئولان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نصیری ، جشنواره ، شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.