سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

لزوم بهره برداری ازظرفیت بالای علمی نظام دامپزشکی برای تولید

رئیس نظام دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: از ظرفیت بالای علمی نظام دامپزشکی باید برای تولید بهره برداری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، ثقلینی با بیان اینکه لازم است تولید پروتئین کشور به دوبرابر تولیدات فعلی افزایش یابد گفت: تاکنون اقدامات بسیارارزنده ای توسط سازمان جهادکشاورزی در زمینه اصلاح نژاد دام صورت گرفته است،که بر اثر این فعالیتها تولید شیر گاو از 5 لیتر در گاوهای بومی به 35 لیتر در گاوهای اصیل و 20 تا 25 لیتر در گاو دورگ افزایش یافته است .

وی همچنین به نقش تغذیه در افزایش تولیدات دام و طیور اشاره نموده وافزود: برای رسیدن به چشم انداز 1404 باید ضمن افزایش تولید از وابستگی کشور به واردات نهاده های دامی بخصوص در صنعت طیور کاسته و برای نیل به این هدف تعامل و همکاری دانشگاه با صنعت از ضروریات می باشد.

ثقلینی افزود: نظام دامپزشکی استان آماده همکاری با محققان، اساتید، دانشجویان علاقمند بوده و به عنوان یکی از پلهای ارتباطی قادر است ارتباط با دامداران، مرغداران و اتحادیه های دام و طیور و سایر تولیدکنندگان بخصوص کارخانجات صنعتی خوراک دام و طیور و آبزیان باشد.

وی تعداد واحدهای طیور تخم گذار دارای پروانه در سطح آذربایجان شرقی را بیش از 8 میلیون قطعه وتعداد واحدهای طیور گوشتی دارای پروانه را نزدیک به 8 میلیون قطعه اعلام کرد و از اساتید و محققین خواست ضمن تلاش در کاهش هزینه تغذیه دام و طیور، جایگزین های مناسبی برای نهاده های وارداتی در جیره غذائی با بهره گیری از منابع داخلی پیدا نمایند تا علاوه بر حفظ و افزایش تولید وابستگی کشور به نهاده های وارداتی نیز کاهش یابد.

رئیس نظام دامپزشکی استان گفت: بیش از 60 درصد ازاعضاء نظام دامپزشکی آذربایجان شرقی را دامپزشکان و متخصصین این رشته تشکیل داده که این ظرفیت بالای علمی می تواند در خدمت تولید استان قرار گیرد.

وی اشتغال مسئولین فنی بهداشتی دامپزشک در کارخانجات صنعتی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان استان را بعنوان پتانسیلی در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات آنها دانسته وصادرات بیش از یک هزار تن از محصولات تولیدی این کارخانجات را در سال گذشته دلیل بر این ادعا دانست./س

برچسب ها: ظرفیت ، علمی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.