سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

وقوع طوفان با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ازساعت 1:30 بامداد تا 2:30 بامداد امروز سه‎شنبه، طوفانی با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت دراین استان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان قاسم سمیعی گفت: این طوفان شدید در استان، توام با بارندگی و کاهش محسوس دما بوده است.

وی افزود: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، این مناطق را سپیدپوش ساخته و بارش باران نیز همچنان در سطح استان جریان دارد.  

سمیعی با اشاره به گزارش پراکنده از سطح شهر گرگان و شهرستان‌ها در مورد خسارات احتمالی گفت: از برخی فرمانداریها به ویژه شرق گلستان خبر میرسد که بارش باران موجب آبگرفتگی در معابر شده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه بارش شدید باران و آبگرفتگی در این مناطق به ویژه روستاها موجب شده تا به اماکن مسکونی و اموال شخصی مردم آسیب برسد و آنان دچار خسارت شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: وزش شدید باد بامداد امروز در اکثر مناطق استان موجب قطع درختان و خسارت به اموال شخصی شده است.

سمیعی گفت: در سمت ترمینال گرگان قطع درخت و سقوط آن روی یک خودروی پراید موجب شد تا آن وسیله دچار تخریب 90 درصدی شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع و جبران خسارت در حدود وظایف این اداره‌کل نیست ولی از مردم توقع میرود نسبت به بیمه بدنه وسایل ایاب و ذهاب خود اقدام کنند تا در صورت بروز چنین حادثهای دچار مشکل نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بیان کرد: به رغم پیگیریهای جدی کارگروه بیمه استان، پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی در گلستان رضایت‌بخش نیست.

سمیعی گفت: اگرچه تقریبا 98 درصد شهرها از بیمه مسکونی برخوردار هستند اما بررسیها نشان میدهد، تاکنون درصد اندکی از واحدهای مسکونی روستایی استان بیمه شدهاند که این میزان بیمه، تضمین‌کننده ضریب امنیت روستاها نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه طرح مقاومسازی واحدهای مسکونی روستاها در قالب اعطای وامهای کمبهره در استان اجرا شده اما درصد زیادی از واحدهای مسکونی از استحکام لازم برخوردار نیستند.

سمیعی ادامه داد: با توجه به این موضوع، بیمه واحدهای مسکونی در روستاها یک ضرورت عقلانی به شمار میرود.

وی با اشاره به جزئیات قرارداد مدیریت بحران استان با شرکت بیمهای در سطح گلستان گفت: در این قرارداد بیمه، 10 نوع بلای طبیعی با تعهد حداقل 80 میلیون ریال جبران خسارت تعبیه شده که این میزان تعهد به درخواست بیمهگزار و افزایش مبلغ حق بیمه واریزی قابل افزایش است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مناسب، انتظار میرود با همکاری مسئولان مرتبط و همراهی روستاییان استان، بیمه واحدهای مسکونی این مناطق انجام پذیرد/س.

 

برچسب ها: گلستان ، مدیریت ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.