سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

امام حسن(ع) برای حفظ دین صلح کرد

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: امام حسن(ع) برای حفظ دین به صلح پرداخت ولی نزدیک‌ترین و بهترین نیروهای این امام بزرگوار در این زمینه با وی به مخالفت پرداختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق کفیل ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) بنا بر روایتی اظهار کرد: دوره امامت امام حسن مجتبی(ع) از سخت‌ترین دوران است به طوری که دشمنان شرایط را برای امام حسن(ع) مشکل کرده بودند.


وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) با خلق نیکو، منش، رفتار و ارتباط خوبی که داشت، توانست بسیاری از دشمنان را به دین جذب کند.

رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه صلح سخت‌ترین شرایط را برای پیشوای دوم شیعیان به وجود آورد گفت: امام حسن(ع) برای حفظ دین به صلح پرداخت ولی نزدیک‌ترین و بهترین نیروهای این امام بزرگوار با ایشان به مخالفت پرداختند.

وی یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع) در دوران خود احساس کرد، دین با صلح زنده می‌ماند بنابراین صلح کرد تا دین زنده بماند و اگر تدبیر دقیق و عالمانه امام حسن(ع) نبود اسلام و تشیع متحمل آسیب می‌شد.

کفیل با اشاره به ویژگی اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) گفت: رأفت این امام بزرگوار به اندازه‌ای بود زمانی که کنیزی شاخه گلی به ایشان می‌دهد در مقابل شاخه گل او را آزاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی بارز اهل بیت(ع) حفظ دین بوده و همواره دغدغه داشتند تا دین باقی بماند، حتی اگر آنها فدا شوند.

رئیس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع) هیچ وقت برای خود قدمی برنداشت و حتی چندین مرتبه دارایی‌های خود را انفاق کرد، بنابراین این امام بزرگوار اسوه ایثارگری، بزرگواری و استاد اخلاق بود./س
برچسب ها: قم ، امام ، حسن ، صلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.