سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار دهقان:

جمهوري اسلامي ديپلماسي بستن پرونده هسته‌اي در چارچوب NPT را دارد/ اروپایی‌ها ديگر حاضر نيستند هزينه نظام سلطه را بپردازند

وزیر دفاع گفت: جمهوری اسلامی ایران حتما این سیاست را برای رسیدن به یک توافق و بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران و فعالیت در چارچوب NPT دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین دهقان در هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تلاش پیگیر و خستگی ناپذیر شما عزیزان مجاهدتی بزرگ و تلاشی مقدس است و ان‌شالله همه آن‌ها به بار بنشیند و ملت ما شاهد شکوفایی هر چه بیشتر برمبنای دستاوردهای فرزندان خود باشد.  
 
وی افزود: تمدن اسلامی مطلوب را ما در همین مسیر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به دست می‌آوریم و تجربه ما بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد فرزندان این مرز و بوم با اتکا به قدرت لایزال الهی و دانش خود همه موانع را برای پیشرفت از جلوی پا برداشته‌اند.  
 
سردار دهقان تصریح کرد: این یک پیام اساسی برای همه بدخواهان است که این ملت ثابت و استوار و با تلاش جهادگونه مسیر حفظ عزت و اقتدار خود را طی خواهد کرد.  
 
وزیر دفاع درباره موضوع روز صحنه داخلی و خارجی که تحت عنوان مذاکرات هسته‌ای مطرح است گفت: یاوه‌گویان نظام استکبار و اذناب آن مطالبی را مطرح می‌کنند، اما آن چه که در مذاکرات مطرح است، تنها موضوع هسته‌ای ایران است و هیچ موضوع دیگری در دستور کار مذاکرات نیست.
 
وی افزود: آن چه که ما دنبال می‌کنیم این است که به دنیا اثبات کنیم مواضع نظام سلطه در قبال برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران بهانه‌ای تحت عنوان تلاش ایران برای دستیابی سلاح هسته‌ای است، اما بیان و مواضع ملت ما برهم زننده آن چیزی است که نظام سلطه در تقابل با نظام سیاسی ما ایجاد می‌کند.  
 
وزیر دفاع اظهار داشت: ما باید با فضای شفاف در فعالیت‌های هسته‌ای خود را در مقابل نهادهای بین المللی مسئول ایجاد کنیم و مطمئن باشید این دیگران هستند که باید ثابت کنند قابل اعتمادند.  
 
وی تصریح کرد: ملت ما در سایه رهبری مقام عظمای ولایت این اعتماد را به جهانیان می‌دهد و فعالیت‌های جاری ما با اتکا به گزارش‌های سازمان بین المللی انرژی اتمی شاهد این مدعاست که هیچ گونه انحرافی در این فعالیت‌ها مشاهده نشده است.  
 
سردار دهقان گفت: خباثتی که در ذات نظام استکباری است به گونه‌ای در گزارش‌ها نشان داده می‌شود که اثبات عدم انحراف را نیز می‌گویند که ممکن نیست لذا این موضع دو گانه‌ای است.
 
وی افزود: واقع مطلب این است که نظام ما این اطمینان و اعتماد را به دنیا داده که ما در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای گام برنداشته‌ایم و این یک فتوا و حکم شرعی است که هیچ کس در نظام سیاسی ما به خودش جرات نمی‌دهد خلاف این حکم قدم بردارد.  
 
وزیر دفاع اظهار داشت: شفاف سازی از طرف ما و اعتمادسازی باید از طرف مقابل صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: پس از تحقق حماسه سیاسی در ایران دنیا در قبال زیر سوال بردن مشروعیت سیاسی و پایگاه مردمی نظام دچار فروپاشی  ساختمان عظیمی شد که به اتکای آن اجماع جهانی فراهم آمده علیه انقلاب اسلامی را به پیش می‌برد.  
 
وزیر دفاع افزود: آمریکا و کشورهای غربی می‌خواستند مشکلات داخلی خودشان را از میان بردارند در حالی که ما هیچ گاه با مذاکره مخالفتی نداشتیم و همواره در سطوح مختلف مذاکراتی داشته‌ایم.  
 
وی اظهار داشت: این که چرا نظام سلطه و غربی‌ها عجله داشتند که سریعتر به توافق دست یابند به این دلیل بود که اوباما بعد از آن فضای تنفرآمیزی که سیاست‌های بوش پدر به وجود آورده می‌خواست چهره بیرونی آمریکا را ترمیم و بازسازی کند اما هیچ موفقیتی نتوانست نصیب نظام سیاسی آمریکا کند.

وزیر دفاع با اشاره به این که شرایط داخلی و تجربیات گذشته دشمنان پیامدهای یک اقدام غیرعقلایی شیطانی را برای آن‌ها غیرقابل محاسبه می‌کند گفت: باور ما و همه دنیا این است که آن‌ها نه قادرند و نه می‌توانند حتی در صورت تمایل تهدیدات خود را عملی کنند لذا امروز انسجام داخلی ملت ما پیوند ملت، نظام سیاسی و رهبری و مجموعه توانایی‌های کشورمان موجب شده در یک صحنه درگیری احتمالی دوستان ما بیش از دشمنان ما باشند.

سردار دهقان گفت: آمریکا نه تنها از آن دوران نفرت و جدایی و عدم پذیرش نظام سیاسی در دوران بوش فاصله نگرفته بلکه بر آن نیز افزوده شده و در صحنه داخلی هم اوباما هیچ موفقیتی را نتوانسته کسب کند.  
 
وی افزود: هم دموکرات‌ها و هم اوباما نیاز داشتند یک پیروزی بزرگ را در مدت باقی مانده کسب کنند و در مسائل عمده سیاسی که می‌توانست پیامدهای تعیین کننده‌ای داشته باشد در راس آن‌ها مسائل مربوط به ایران است.  
 
وزیر دفاع اظهار داشت: مسائل مربوط به عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و.... را در حافظه تاریخی خود حفظ کنید لذا آمریکایی‌ها به این نیاز داشتند که به ظاهر بتوانند یک پیروزی را خلق کنند تا یک کارنامه موفقی را به همراه بیاورند.  
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حتما این سیاست را برای رسیدن به یک توافق و بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران و فعالیت در چارچوب NPT دارد.
 
سردار دهقان گفت: توافق صورت گرفته گام به گام و مرحله‌ای است و بعد از آن که این توافق صورت گرفت نیز مقام معظم رهبری فرمودند که طرف مقابل دشمن ماست و به دشمن هم نمی‌شود اعتماد کرد و او دشمنی خود را ادامه می‌دهد.  
 
وی افزود: آن پیامدها منجر به مواضع امروز سردمداران نظام سلطه و اسرائیلی‌ها شده است لذا چه شد که همزمان با مذاکرات و شکل گیری توافقات اولیه خیل عظیمی از دولت‌ها و شرکت‌ها برای آغاز یک حرکت رو به جلو به ایران رو کرده‌اند.  
 
وزیر دفاع اظهار داشت: شکاف جدی در اجماع جهانی ساخته شده آمریکا حول محور تهدیدزا بودن فعالیت هسته‌ای ایران، که از آن طریق می‌توانستند فشار بیاورند ایجاد شده و ملت ما پیامی به دنیا داد که آمریکایی‌ها به دنبال مسائل دیگر به جز موضوع هسته‌ای ایران هستند زیرا ما گفته‌ایم که برنامه خود را با شفاف سازی و تحت نظارت آژانس به پیش می‌بریم که این روشن، قاطع و صریح است.  
 
سردار دهقان گفت: اتفاق بعدی این بود که دنیا و آمریکایی‌ها به یک نقطه مشخص رسیدند که توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران قابل نفی، انکار و نادیده انگاشتن نیست لذا مهم آن تجهیزات ما نیست بلکه مهم دانش و فناوری است که در سطح ملی در درون جمهوری اسلامی به اتکای دانش بومی در اختیار ما است.  
 
وی افزود: ما امروز یک قدرت هسته‌ای هستیم لذا قدرت هسته‌ای در دو سه بمب متجلی نمی‌شود بلکه یک کشور وقتی دارای دانش هسته‌ای است در باشگاه هسته‌ای جهان جایگاه خود را دارد.  
 
وزیر دفاع تصریح کرد: ما امروز توان، قدرت و انرژی داریم که قابل انکار نیست یعنی دشمنان دیگر توان جلوگیری از آن چه را که قبلا انجام می‌دادند را ندارند.  
 
سردار دهقان اظهار داشت: نکته بعدی این است که هر نوع موفقیت نظام سلطه در خروج از گرداب‌هایی که خودساخته و جمهوری اسلامی به او هشدار داده که ورود به عراق و افغانستان خروجی نخواهد داشت، بدون همراهی با ایران ممکن نخواهد بود.  
 
وی گفت: مواضع ما و الهام بخش شدن جمهوری اسلامی ایران با شعار مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه خودش را به همه جهانیان اثبات کرده است.  
 
سردار دهقان افزود: امروز چالش جهانیان با نظام سلطه در همه جغرافیای جهان است و اروپایی‌ها کم کم دارند حسابشان را جدا می‌کنند و حاضر نیستند هزینه‌های نظام سلطه را بپردازند و منافع ملی برایشان مهمتر است.
 
وی تصریح کرد: در تمام زمانی که نظام سلطه و در راس آن آمریکا از همه مجاری ممکن تلاش کرده از طریق تحریم‌ها ما را به تسلیم بکشاند نه تنها به نتیجه‌ای نرسیده بلکه ایمان و باور و تصمیم ما را بر ایستادگی و مقاومت افزون‌تر کرده و این نتیجه معکوس داده است.  
 
وزیر دفاع گفت: امروز هم در مذاکرات هسته‌ای و هم در بخش‌های دیگر نظام سلطه دچار چالش عمیق راهبردی شده که فقط با تعامل سازنده با ما حل شدنی است و آن نیز ممکن نیست مگر این که حق قطعی ما را بپذیرند.  
 
وی افزود: در جنبه حقوقی اساسا برای آن‌ها استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای مطرح نیست و می‌گویند ما مواد لازم را در اختیارتان می‌گذاریم اما چیزی که برای ما مهم است حفظ چرخه سوخت و غنی سازی است که به اتکا توانمندی‌های خود و در داخل جغرافیای کشورمان انجام می‌شود.  
 
سردار دهقان اظهار داشت: این حق همه ملت‌ها از جمله ملت ما است و اصلا NPT برای همین به وجود آمد.
 
وزیر دفاع تصریح کرد: این که چرا آن‌ها تهدید می‌کنند زیرا می‌خواهند بگویند این تهدیدات است که موجب می‌شود آن اجماع جهانی باقی بماند اما آیا آن‌ها قادرند که این تهدیدات را عملی کنند؟
 
وی افزود: شرایط داخلی و تجربیات گذشته آن‌ها و شرایط منطقه‌ای و جهانی نشان می‌دهد که پیامدهای یک اقدام غیرعقلایی، شیطانی نمی‌تواند قابل محاسبه باشد که آن‌ها وارد درگیری شوند.  
 
سردار دهقان اظهار داشت: باور ما و همه دنیا براین است که آن‌ها نه قادرند و نه می‌توانند که حتی در صورت تمایل تهدیدات خود را عملی کنند.  
 
وزیر دفاع تصریح کرد: امروز انسجام داخلی ملت ما پیوند ملت و نظام سیاسی و رهبری و مجموعه توانایی‌های صنعتی، تکنولوژیکی و.... که ما را در اوج اقتدار، توان و موضع بازدارندگی قرار داده کشورمان را در وضعیتی قرار داده که حتما در یک صحنه درگیری احتمالی دوستان ما بیش از دشمنان ما هستند. 
انتهاي پيام/
برچسب ها: غرب ، نظام ، سلطه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.