سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آیت الله العظمی گلپایگانی الگوی بزرگی در فقاهت و معنویت بودند

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: آیت الله العظمی گلپایگانی الگوی بزرگی در فقاهت و معنویت بودند که باید الگوی بزرگی برای طلاب باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از سنگ مزار آیت الله العظمی گلپایگانی در مسجد بالاسر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با حضور جمعی از علما و مراجع برگزار شد با اشاره به ویژگی های این عالم بزرگوار گفت:آیت الله العظمی گلپایگانی عالمی پارسا و فقیهی بزرگوار بود که به شرایط زمان آگاهی کامل داشت.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد:ایشان عالمی دور اندیش بودند که هیچ گاه از نیازهای جامعه غافل نبودند و در زمان خود از طریق نمایندگانش در کشورهای مختلف پاسخگوی نیازهای مردم مسلمان در جهان بودند.

وی با گرامیداشت حضور عالمان، مراجع،مسئولان و اساتید در این مراسم عنوان کرد:آیت الله االعظمی گلپایگانی انسانی وارسته و نمونه در جهاد با نفس و مبارزه با طاغوت به شمار می رفتند و با بیش از 70 سال تدریس در حوزه های علمیه خدمات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشتند.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد:ایشان در بسیاری از جریان های مهم در دفاع از انقلاب اسلامی در برابر رژیم طاغوت موضع گیری کردند و با مبارزه علیه فعالیت های رژیم در هجوم به فیضیه و تبعید امام و... نقش مهمی در دفاع از نهضت داشتند.

وی آیت الله العظمی گلپایگانی را نمونه و الگوی بزرگ و ارزشمندی برای طالب حوزه های علمیه برشمرد و عنوان کرد:ایشان نمونه و الگوی بزرگی در معنویت، علم و فقاهت بودند و همواره دغدغه دین داشتند و با انس به قرآن کریم در متانت و ثابت قدمی زبان زد بودند که باید این ویژگی ها برای طلاب جوان الگوی بزرگی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با تشریح ابعاد مهم علمی و فقهی آن مرحوم گفت:آیت الله العظمی گلپایگانی از شاگردان بزرگ موسس حوزه علمیه بود که با توجه به فعالیت های علمی فراوان در طول زندگی آثار و تالیفات ارزشمندی را به یادگار گذاشتند.

وی افزود:ایشان در فعالیت های اجتماعی نیز حضوری ارزشمند داشتند که بیش از 30 مرکز علمیف خدماتی و درمانی را در جهت خدمت به طلاب و مردم تاسیس کرده اند که ستودنی و ارزشمند است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در این مراسم با گرامیداشت شهادت حضرت رقیه و ایام سوگواری بر سید الشهدا نیز خاطرنشان کرد:این عالم بزرگوار ارادت خاصی به سالار شهیدان،مام حسین(ع) داشتند و با برگزاری روضه خوانی و مقتل خوانی در کنار خانواده همواره تاکید داشتند که می خواهند در زمره روضه خوانان سید الشهدا باشند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.