سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شهید حسن تهرانی مقدم در جهاد خودکفایی به اوج رسید

برادر شهید تهرانی مقدم تصریح کرد:شهید حسن تهرانی مقدم در جهاد خودکفایی به اوج رسید و به عنوان دانشمندی برجسته در راه رسیدن هدفش مجاهدت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سردار محمد تهرانی مقدم در مراسم بزرگداشت شهدای گمنام و افتتاح نمایشگاه میقات پابرهنگان در دانشگاه قم، افزود: وظیفه همه پیروی از مکتب اسلام، آرمان های امام خمینی(ره)، پایبندی به ولایت فقیه و پاسداشت ارزشهایی است که شهیدا جان خود را برای آن از دست داده اند.


برادر شهید حسن تهرانی مقدم، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب از این شهید بزرگوار، گفت:  معظم له ایشان را دانشمندی برجسته، پارسا و بی ادعا معرفی کردند که با یادآوری خاطرات ایشان می توان دریافت که چه شخصیت بزرگواری در جهت اعتلای این انقلاب جان فشانی کرد.

وی با بیان اینکه ایشان فعالیت های خود را از مسجد آغاز و با فرهنگ امام خمینی(ره) و انقلاب از همان دوران جوانی آشنا شد، گفت: شهید تهرانی مقدم در پیروزی این انقلاب در کنار مردم نقش آفرینی کرد و پس از انقلاب نیز در جریان جبهه به مقابله با ضد انقلاب پرداخت و در دفاع مقدس جان فشانی نمود.

سردار محمد تهرانی مقدم، در مورد سایر فعالیت های وی نیز گفت: این شهید بزرگوار با ابداعات مختلف خود بیش از 50 اختراع قابل ثبت داشت و در مسئولیت پذیری، علم آموزی، توجه به نشاط و ورزش جوانان، مجاهدت های علمی و پژوهشی، دستگیری از نیازمندان و ایتام و اخلاص زبانزد بود.

برادر شهید تهرانی مقدم ، با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم احترام خاص برای علما و مراجع قائل بود و همواره توجهات خاصی به حوزه های علمیه داشت، گفت: ایشان در طول 40 سال خدمت در عرصه های مختلف اخلاص مهم ترین ویژگی وی به شمار می رفت .

وی ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب در بازدیدی که از مجموعه‌ی تشکیلات جهاد خودکفایی سپاه داشتند، دستی بر شانه‌ی این شهید گذاشتند و فرمودند:تاکنون هر قولی را که حاج حسن آقا به ما داد، وفا کرد.

سردار محمد تهرانی مقدم در پایان عنوان کرد:اگر شهیدان به این درجه رفیع دست می یابند به دلیل پایبندی به ارزشهای اسلامی و اخلاقی است و فراموش نکنیم شهیدان زنده هستند و مبادا کاری کنیم که آنها از ما ناراضی باشند.

خاطرنشان می شود شهید حسن تهرانی مقدم در آبان ماه سال 1338 در تهران به دنیا آمد و به عنوان فرمانده جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بر اثر انفجار در پادگان امیرالمومنین در شهرستان ملارد به همراه جمعی از پرسنل در 21 آبان ماه سال 90 به شهادت رسید./س

برچسب ها: قم ، شهید ، حسن ، تهرانی ، مقدم ، جهاد ، خودکفایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.