سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

انتقال آب رودخانه ارس به دشت یکانات

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند گفت: خشکسالی های چند سال اخیر موجب تشدید کم آبی و کاهش درآمد این بخش گردیده و انتقال آب از رودخانه ارس به دشت یکانات، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای مردم منطقه، می تواند نقش موثری در توسعه شهرستان داشته باشد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رحیم زاده، با بیان این مطلب گفت: دشت یکانات با دارابودن حدود50 هزار هکتار اراضی مستعد بادرجه بالای حاصلخیزی خاک، بدلیل کمبود ونبود آب کشاورزی و شبکه های آبرسانی، بلااستفاده و لم یزرع مانده ودر حال حاضر به صورت محدود و به شیوه دیم زیر کشت می رود.

وی اضافه کرد: با اجرا و بهره برداری از طرح انتقال آب از رودخانه ارس به این دشت، می توان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار منطقه محروم یکانات، اقدامات اساسی و زیر ساختی در توسعه منطقه را نیز در بخش کشاورزی انجام داد. بخش یامچی، درشمالغربی شهرستان مرند باوسعتی حدود 850 کیلومترمربع واقع شده و فاصله آن از مرکز شهرستان 18 کیلومتر و از مرکز استان 83 کیلومتر است.

در سال زراعی گذشته، بالغ بر 433 هکتار از اراضی منطقه به باغات و اشجار اختصاص داشته و حدود 6 درصد از اراضی زیر کشت محصولات باغی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

سطح زیر کشت محصولات زراعی این بخش، بیش از30 درصدکل بخش زراعی شهرستان مرند را شامل می شود. استفاده از آب رودخانه ارس در اراضی این بخش، میزان تولید محصولات زراعی و باغی این شهرستان را بطور چشمگیری افزایش خواهد بخشید. /س

برچسب ها: انتقال آب ، رودخانه ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.