سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

باز پس‌گیری 568 هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: 568 هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی از متصرفان باز پس‌گیری شد.

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: امسال 568 هکتار از اراضی ملی آذربایجان غربی از متصرفان باز پس‌گیری شد.

وی ابراز داشت: تعداد 212 فقره جلوگیری از تخریب مراتع ملی که گشت‌ها هنگام انجام عملیات گشت‌زنی مشاهده کردند، دستگیر و تشکیل پرونده دادند.

ابراهیم‌پور ادامه داد: تعدادی از افراد سودجو و فرصت‌طلب اقدام به تخریب مراتع ملی کردند که دستگیر و تشکیل پرونده داده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی گفت: در زمان تشکیل پرونده‌های متخلفان به منظور تسریع در مراحل سیر قضایی بدون استثنا لازم است در کلیه پرونده‌ها مستندسازی و ادله محکمه پسند را ضمیمه پرونده‌ها کرده تا در اسرع وقت مقامات قضایی نیز بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

ابراهیم‌پور یادآور شد: در مدت هشت ماه سال 92 تعداد 515 فقره اجرای احکام و دستورات قضایی انجام شد که از سوی مقامات قضایی به نفع منابع طبیعی و ملی صادر شده بود.

وی ادامه داد: اجرای احکام توسط یگان حفاظت منابع طبیعی انجام شده و در طول هشت ماه سال 92 تعداد 568 فقره نیز خلع ید وجود داشت.

ابراهیم‌پور عنوان کرد: در مدت هشت ماه امسال تعداد یک هزار و 232 فقره پرونده برای تعدادی از دامداران که قوانین و احکام صادره را مراعات نکرده و اقدام به چرای غیرمجاز در مراتع ملی را کرده بودند، تشکیل شد.

وی افزود: چرای غیرمجاز موجب تخریب مراتع می‌شود که در این زمینه برای متخلفان پرونده تشکیل شده و تعداد 108 نفر از ابتدای سال 92 تاکنون دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از مردم خواست در مواجهه با موارد مشابه با شماره تلفن 1504 تماس حاصل کنند و تاکید کرد: نسبت به اطلاع‌رسانی شماره تلفن رایگان 1504 ستاد خبری یگان حفاظت به اطلاع کلیه اهالی و ساکنان به خصوص در روستاها اقدام شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.