سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش هفته هشتم سوپرلیگ بسکتبال؛‌

پتروشیمی با جایگاه دانشگاه آزاد از سالن آزادی خارج شد

تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام هفته هشتم سوپرلیگ را با گرفتن رده دوم لیگ به پایان برد. دانشگاه آزاد از هفته های ابتدایی لیگ در این رده قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛‌ تیم پتروشیمی بندرامام در سفر اول به تهران دانشگاه آزاد را شکست داد و با گرفتن جایگاه دوم این تیم از سالن آزادی خارج شد.

دانشگاه آزاد در این بازی پویا تاجیک کاپیتان خود را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت اما محمد جمشیدی بعد از دو هفته موفق به بازی شد. حامد حسین زاده، اشکان خلیل نژاد، کرم احمدیان، محمد حسن زاده و ابراهیم توماس ترکیب متفاوت دانشگاه آزاد را تشکیل می دادند و پتروشیمی با مهدی کامرانی،‌ حامد آفاق،‌ دریک اسپنسر، ارسلان کاظمی و مهدی اسماعیلی با حریف تهرانی روبرو شد. 

حامد آفاق با یک پرتاب 3 امتیازی شروع کننده امتیازات بازی بود.

ادامه داستانهای داوری

در جریان بازیهای لیگ خطاهای زیادی بین تیمها رد و بدل می شود اما برخی خطاها بیش از همه مورد توجه قرار می گیرند و اعتراض تیمها را به همراه دارند.

در جریان کوارتر اول بازی دانشگاه آزاد و پتروشیمی هم محمد جمشیدی در حالی که تنها مشغول صحبت با سرمربی خود در مورد خطای اتفاق افتاده بود، یک خطای تکنیکال گرفت تا اختلاف دو امتیازی دو تیم در انتهای کوارتر به 4 امتیاز برسد. همین اتفاق در کوارتر دوم برای اشکان خلیل نژاد دیگر بازیکن دانشگاه تکرار شد و تیم تهرانی تا پایان بازی هم با چند مورد دیگر از دست داوران شاکی بود. هر چند مهران شاهین طبع تلاش زیادی برای آرام کردن شاگردانش داشت و بعد از یک بار اعتراض کرم احمدیان، این بازیکن را با این شرط دوباره به زمین فرستاد که صحبت نکند.

 3 امتیازی های یخچالی در پایان نیمه

در حالی که پتروشیمی کوارتر اول بازی را 22 بر 18 برد، کوارتر دوم با بازی بهتر دانشگاه به نفع این تیم پیش می رفت که بهنام یخچالی ابتدا با یک پرتاب 3 امتیازی بازی را 31 -31 مساوی کرد و در حمله بعدی سه امتیازی مشابهی را به ثمر رساند و تیمش را پیش انداخت.

هر چند دانشگاه آزاد موفق به تساوی 34- 34 بعد از این پرتابها شد اما مهران شاهین طبع بعد از بازی اعتقاد داشت: در چند جا کنترل از دستمان خارج شد که یکی از آنها همین پرتابهای یخچالی بود، باید دفاع بهتری در این لحظات انجام می دادیم.

تعجب از بازی ارسلان کاظمی

سوابق چند سال گذشته ارسلان کاظمی در آمریکا باعث شده بود که همه انتظار ویژه ای از این بازیکن داشته باشند و از همان دقایق اول قضاوت در مورد بازی وی در بین خبرنگاران شروع شد تا پایان بازی که برگه آمار تنها هفت امتیاز را مقابل نام این بازیکن نشان می داد که البته با 13 ریباند تکمیل شده بود. ارسلان 40 دقیقه تمام هم برای پتروشیمی بازی کرد و در مجموع به اندازه نام خود به چشم نیامد.

با این وجود مهران حاتمی سرمربی پتروشیمی با این نظرات موافق نیست و از بازیکن خود دفاع می کند: ارسلان کاظمی بازیکن بزرگی است که ما هم او را برای فرستادن به تیم فیلادلفیا آماده می کنیم. یکی از مشکلات ارسلان،‌تفاوتهای قوانین لیگ NCAA با قوانین فدراسیون جهانی است و همچنین نوع بازی در آن لیگ که همیشه دفاع حرف اول را می زند.

17 امتیاز اسپنسر در دقایق خاموش


دانشگاه آزاد تا دقایق آخر کوارتر سوم هم پا به پای پتروشیمی پیش آمد اما از این دقایق به تدریج بازی را واگذار کرد و در اوایل کوارتر پایانی باخت را پذیرفت.

دریک اسپنسر هم که بازی آرامی را پشت سر گذاشته بود بعد از تثبیت برتری تیمش و در ده دقیقه پایانی 17 امتیاز را با پرتابهای سه امتیازی و دانک به دست آورد و با رسیدن به 28 امتیاز، آمار خود را بالا برد.

پتروشیمی که کوارترهای آخر را با نتایج 18 بر 14 و 27 بر 13 به نفع خود تمام کرد، برنده نهایی بازی با نتیجه 79 بر 61 بود.
 
برخورد ارسلان کاظمی با یار خارجی دانشگاه

بعد از اتمام بازی و در حالی که اعضای دو تیم در حال دست دادن با هم بودند،‌ ارسلان کاظمی برخورد کوچکی هم با ابراهیم توماس داشت که در توضیح آن گفت: توماس بعد از زدن مسعود سلیمانی در زیر حلقه، حرفی زد که مسعود متوجه آن نشد اما من برای گرفتن حق وی به طرف توماس رفتم.

ابراهیم توماس در این دیدار برای دانشگاه آزاد 14 امتیاز و 4 ریباند به دست آورد و محمد جمشیدی نیز 17 امتیاز به آن اضافه کرد.

بعد از اسپنسر حامد آفاق با 15 امتیاز، 3 ریباند و 3 توپربایی بهترین امتیازآور پتروشیمی بود و مهدی کامرانی هم 12 امتیاز و 6 ریباند داشت.

پتروشیمی در مجموع 36 ریباند مقابل 25 ریباند دانشگاه داشت و بازیکنان این تیم 30 خطا مقابل 27 خطای دانشگاه داشتند. 

هر دو تیم 28 پرتاب پنالتی داشتند که دانشگاه آزاد 16 و پتروشیمی 18 پنالتی را گل کردند.
پتروشیمی در آمار پرتابهای 3 امتیازی هم با 33 درصد در مقابل 16 درصد دانشگاه آزاد عملکرد بهتری داشت.

انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: دانشگاه ، پتروشیمی ، هشتم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.