سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محاکمه "ابوقتاده" فردا در اردن

محاکمه ابوقتاده فردا در اردن آغاز می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ؛ محاکمه عمر محمود عثمان روحانی تندرو سنی معروف به ابوقتاده به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی از فردا آغاز می شود.

ابوقتاده ژوئیه گذشته پس از سال ها تلاش دولت انگلیس برای اخراج وی از این کشور ، با کسب تضمینهایی از دولت اردن مبنی بر محاکمه عادلانه وی و در میان توجه گسترده رسانه های انگلیسی به این موضوع ، به اردن بازگردانده شد. روند انتقال ابوقتاده از زندان بلمارش در انگلیس با استفاده از یک زره پوش پلیس و دو خودرو محافظ به فرودگاهی نظامی به صورت زنده از تلویزیون های انگلیس پخش می شد.وی پس از انتقال به اردن تحت محافظت شدید به دادگاهی نظامی انتقال یافت و به حکم دادگاه در زندان الموقر در جنوب شرقی امان تحت بازداشت احتیاطی قرار گرفت.

ابو قتاده پیش از این به طور غیابی در دادگاه های اردن محاکمه و به حبس ابد محکوم شده است. اگر وی مجددا به همین اتهام یعنی توطئه به قصد اقدامات تروریستی مورد محاکمه قرار گیرد، انتظار می رود به 15 سال زندان با اعمال شاقه محکوم شود. وی زمانی دست راست اسامه بن لادن رهبر سابق سازمان القاعده در اروپا به شمار می رفت.


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.