سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار سفير هند با معاون شهردار تهران مورد تاكيد قرار گرفت:

همكاري‌هاي تهران و دهلي نو در حمل و نقل شهري

سفير هند در تهران در ديدار با معاون حمل و نقل شهرداري تهران با تاكيد بر مناسبات مشترك ايران و هند گفت: در زمينه حمل و نقل شهري فصل نويني را در روابط دو کشور نويد خواهد خورد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دي. پي. سريواستاوا در ديدار با مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي گفت: هند و ايران صرفاً دو كشور همسايه نيستند و روابط في مابين و پيوندهاي زباني، ديني و فرهنگي دو كشور به دو هزار سال پيش بر مي‌گردد.

وي با اشاره به توانمندي‌هاي كشور متبوعش در زمينه تكنولوژي از جمله پيشرفت‌هاي اين كشور در صنايع حمل و نقل افزود: هند آمادگي دارد تا در زمينه توسعه صنعت ريلي، مشاركت در ساخت اتوبوس‌هاي درون‌شهري با استاندارد يورو 5 و توليد فولاد مورد استفاده در زيرساخت‌هاي حمل و نقلي با مديريت شهري تهران همكاري نمايد.

سريواستاوا با بيان اين كه دولت مركزي هند در شهرهاي بزرگ اين كشور از جمله دهلي، بمبئي و كلكته مسئوليت توسعه مترو را بر عهده دارد، اظهار كرد: در حوزه ساخت لوكوموتيو نيز آمادگي داريم تا ناوگان مورد نياز متروي تهران را تامين نماييم.

وي با تاكيد بر اين كه هند سالانه 3 ميليون دستگاه خودرو توليد مي‌كند آمادگي اين كشور را جهت تجهيز ناوگان تاكسيراني تهران با خودروهاي استاندارد هندي اعلام و خاطرنشان كرد: البته تهران در توسعه حمل و نقل عمومي در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته كه به عنوان نمونه مي‌توان به راه‌اندازي سيستم بي آر تي و مديريت اين سيستم در تهران اشاره كرد كه به بهترين شكل ممكن انجام مي‌شود.

سفير هند در کشورمان در پايان ضمن دعوت از معاون شهردار تهران به منظور بازديد از صنايع هند که در صنعت حمل و نقل فعال مي‌باشند، خواستار توسعه روابط تهران و دهلي نو در حوزه حمل و نقل شهري شد.

معاون شهردار تهران نيز در اين ديدار از دولت و مردم هند به عنوان کشور دلت ايران که در شرايط تحريم در کنار کشورمان بودند ياد کرد و گفت: با توجه به توانمندي هند در صنايع ريلي و صنعت اتوبوس‌سازي، امکان استفاده از تکنولوژي کارخانجات هند که در زمينه‌هاي حمل و نقلي فعال مي‌باشند، وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، سفیر ، هند ، تهران ، دهلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.