سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

فعالیت 16 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر 16 مرکز تحقیقاتی در سطح این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، دکتر عباس پرداختی در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی جزو شاخص های اصلی امر پژوهش به شمار می رود ، در چهار سال اخیر، 75 پژوهشگر در این مراکز و واحدهای تابعه معاونت تحقیقات، مشغول به فعالیت شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش مراکز تحقیقاتی فضای فیزیکی این مراکز از دو هزار و 700 متر مربع به هشت هزار و 700 مترمربع رسیده است.

پرداختی با اشاره به اینکه پژوهشکده آینده پژوهی این دانشگاه، یکی از موفق ترین پژوهشکده های دانشگاه به شمار می رود ، یادآور شد: ساختمان این پژوهشکده تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین ساختمان مرکز تحقیقات دهان و دندان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

پرداختی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده نیز پژوهشکده نوروفارماکولوژی به صورت رسمی افتتاح شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همچنین به فعالیت مراکز رشد و فناوری اشاره کرد و گفت: رسالت این مراکز تولید محصول و ثروت با استفاده از دانش است.

پرداختی رتبه وبومتریکس دانشگاه را هفت عنوان کرد و گفت: دانشگاه کرمان از نظر تولید علم رشد خوبی در چند سال اخیر داشته است.

وی شمار مجلات علمی دانشگاه را 12 مجله دانست و افزود: در حال حاضر دو مجله دیگر این دانشگاه نیز مجوز چاپ و انتشار را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند.

پرداختی با اشاره به پژوهش در حوزه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این معاونت در زمینه ی طرح های تحقیقاتی تفاهم نامه هایی در حوزه انتظامی، همکاری با شرکت های مس سرچشمه، معدن ذغال سنگ باب نیزو و گل گهر سیرجان منعقد کرده است.

وی تصریح کرد: این معاونت در زمینه آلاینده های آب های زیر زمینی، آفلاتوکسین در محصولات کشاورزی، باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی و دامی نیز طرح های تحقیقاتی انجام داده است.

پرداختی، ارتقاء شرکت های دانش بنیان، ماموریت محور شدن تحقیقات برای گسترش دانش در زمینه های مختلف، نخبه پروری و معرفی مراکز پژوهشگران برترکشوری و بین المللی، گسترش روابط بین الملل را از برنامه های پیش رو این معاونت دانست./س


برچسب ها: مرکز ، تحقیقاتی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.