سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات فرانسویها عليه نژادپرستي و تبعيض

منابع خبری اعلام کردند مردم در فرانسه علیه نژادپرستی و تبعیض تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ مردم فرانسه در سالروز راهپیمایی گسترده در شمال فرانسه علیه نژادپرستی و تبعیض و حمایت از برابری، تظاهرات کردند. در سال هزار و نهصد و هشتاد و سه دهها هزار نفر از فرانسویها از شهرستانها به پاریس پایتخت فرانسه راهپیمایی کردند. آنها علیه نژادپرستی، خشونت پلیس و مصونیت مروجان بیگانه ستیزی به ویژه در محله های فقیرنشین فرانسه راهپیمایی کردند. با گذشت سی سال از آن راهپیمایی، بسیاری می گویند هنوز تبعیض و نژادپرستی و بی عدالتی در جامعه فرانسه از بین نرفته است. 

علیمه بومدینه تیری یکی از تظاهرکنندگان گفت به نظر من این مسائل هنوز اهمیت زیادی دارند. امروز هنوز بی عدالتی وجود دارد. جرائم ناشی از نژادپرستی را شاهدیم و نژادپرستها با مصونیت آزادانه می گردند زیرا دستگاه قضایی بی طرف نیست و همیشه عاملان جرائم نژادپرستانه را مجازات نمی کند. 

در هفته های اخیر نژادپرستی در فرانسه به سطح جدیدی رسیده است به طوری که یکی از سیاستمداران راستگرای افراطی فرانسه در صفحه فیس بوک خود تنها وزیر سیاه پوست کابینه را به میمون تشبیه کرد. همچنین افزایش محبوبیت حزب راستگرای جبهه ملی به رهبری مارین لوپن نشان دیگری از افزایش نژادپرستی و بیگانه ستیزی است. 

عمر اسلائوتی معلم شرکت کننده در تظاهرات گفت گرچه تظاهرات امروز به گستردگی تظاهرات سی سال پیش نیست اما هدف فقط برپایی تظاهرات به مناسبت سالگرد آن تظاهرات تاریخی نیست بلکه مسئله این است با همه این راهپیماییها ما همچنان شاهد تبعیض و رفتارهای نژادپرستانه در جامعه فرانسه هستیم. 

ناظران سیاسی می گویند معمولا نژادپرستی در زمان بحرانهای اقتصادی افزایش می یابد به همین علت برگزاری چنین تظاهراتی معنای بیشتری دارد. 

انتهای پیام /
برچسب ها: تظاهرات ، مردم ، نژاد ، تبعیض ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.