سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابشناسی حسینی؛

روایتی متفاوت از زندگی اُم‌المصائب در کتابِ «بانوی کربلا، حضرت زینب(س)»

در واقع موضوع این اثر، گزارشی است داستان‌گونه از زندگی پر فراز و نشیب و عبرت‌آموز عقیله بنی‌هاشم و بزرگترین بانوی اسلام در زمان خویش، یعنی حضرت زینب کبری(س).

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ کتاب «بانوی کربلا، حضرت زینب(س)» به قلم دکتر عائشه بنت‌الشاطی و ترجمه آیت‌الله سیدرضا صدر و به اهتمام سیدباقر خسروشاهی،‌ از سوی انتشارات بوستان کتاب چاپ شده است.

مولف که از نویسندگان نامی عرب و فرزند یکی از روحانیون مصری است، در این اثر، زندگینامه حضرت زینب کبری(س) را با قلمی شیرین و سبکی دلپذیر نگاشته است. از کتاب او در باره شخصیت عظیم حضرت زینب (س)، به نام «بطله کربلا» ترجمه‏ های دیگری هم انجام گرفته است، اما ترجمه استادانه و شیوای مرحوم آیت الله صدر، از برجستگی خاصی برخوردار است.

در واقع موضوع این اثر، گزارشی است داستان‌گونه از زندگی پر فراز و نشیب و عبرت‌آموز عقیله بنی‌هاشم و بزرگترین بانوی اسلام در زمان خویش، یعنی حضرت زینب کبری(س).

مطالبی که در این کتاب آمده، تنها سرگذشت پرماجرای «بانوی کربلا» نیست، بلکه رویدادهایی است تکان دهنده و غم ‌انگیز از تاریخ مسلمانان در مقطع خاصی از تاریخ صدر اسلام که در اثر برخورد دو حرکت کاملاً متفاوت و متضاد بعد از رحلت پیغمبر اکرم(ص) به وجود آمد، یک حرکت که می‌کوشید روش و منش رسول خدا(ص) را در تمام ابعاد فکری و اجتماعی دنبال کند و حرکت دیگری که می‌خواست نظام سیاسی و اجتماعی دوران جاهلیت را در قالب دیگر برکرسی بنشاند.

به عقیده نویسنده کتاب، زینب کبری(س)،‌ در برهه‌ای از زمان -‌در حالی‌که غل و زنجیر بر تن داشت و در مجموعه‌ای از اسرا قرار گرفته بود- رهبری حرکت اول یعنی پیروی از روش پیامبر اسلام را به عهده گرفته و به تصدیق دوست و دشمن توانست به خوبی از عهده آن برآید و رسالت خویش را به پایان برد.

کتاب بانوی کربلا؛ حضرت زینب (سلام الله علیها) تالیف دکتر عائشه بنت الشاطی است که آیت الله سیدرضا صدر ترجمه و انتشارات بوستان کتاب آن را منتشر کرده است.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.