سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای دستگاه قضایی است

معاون اول رییس قوه قضائیه گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای دستگاه قضایی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: همکاری با دستگاه قضایی می‌تواند در جهت توسعه یافتگی استان کمک شایانی کند.

وی گفت : یکی از ضمانت‌های اجرای عدالت احترام به حد و حدود و حریم قانون است که این امر باید در خلوت و جلوت با توجه به قداست قانون و حریم الهی صورت بگیرد.

معاون اول رییس قوه قضائیه افزود: همه ما باید خود را موظف به اجرای قانون و در نتیجه ساری و جاری شدن احکام عدالت و رفتارهای عادلانه در جامعه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان این‌که عدالت زمانی مورد قبول، پذیرش و اعتماد مردم است که در آن اجرای قانون اصل باشد و هیچ کس به خود جرأت ندهد رفتار و نگرش قانون‌گریزی داشته باشد، اضافه کرد: آنهایی که دست به قانون‌شکنی می‌زنند در حقیقت خود را از مجریان قانون برتر و بالاتر می‌دانند و سعی می‌کنند با این اقدام اصالت و حقیقت قانون و عمل به آن را زیر سئوال ببرند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از موفقیت‌های دادگستری استان اردبیل تلاش برای به حداقل رساندن اطاله دادرسی‌ها، به هنگام و به روز کردن خدمات و رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین صیانت از حق و حقوق مردم و اطلاع‌رسانی دقیق به آنها در جریان رسیدگی به پرونده‌هاست که به نظر می‌رسد خود این امر کنترلی ارزشمند و قابل توجه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد:‌ هر چقدر زمان رسیدگی به پرونده‌ها و به هنگام‌سازی رسیدگی به جرایم در دستور کار باشد اجرای حدود و احکام اسلامی و عدالت نزدیکتر است و صدور احکام نیز قطعاً با رضایتمندی مردم همراه است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، سرمایه ، دستگاه ، قضایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.