سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

هزینه 42 میلیارد ریالی برای طرح های آبخیزداری مازندران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر گفت: جمع کل اعتبارات ملی و استانی 42 میلیارد و 963 میلیون ریال بود که در قالب پنج طرح هزینه شد.

قربانعلی حدادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود در سال کاری 1391 از محل اعتبارات استانی و ملی در مجموع 21 هزار و 158 متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری و 90 هکتار عملیات زیستی شامل کُپّه‌کاری، نهال‌کاری، حفاظت، قرق در غرب مازندران انجام شد.

حدادی افزود: عملیات مذکور شامل احداث سدِ پایشی (Check Dam) در آبراهه‌ها و احداث دیواره حائل در سواحل رودخانه‌ها و بندهای تثبیتی با نوع عملیات سنگی ـ ملاطی و گابیونی (توری ـ سنگی) و بتونی بود.

وی با اشاره به این که در نتیجه این اقدامات 10 هزار و 670 نفر روز اشتغال موقت ایجاد شد ادامه داد: این طرح‌ها شامل طرح آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل، طرح اجرای پخش سیلاب و بهره‌برداری از رواناب، طرح مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدهای نوشهر، طرح مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدهای در دست ساختمان، طرح مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه‌های بدون سد بود.

وی با بیان اینکه با فعالیت‌های انجام شده 11 هزار هکتار از عرصه‌ها تحت کنترل آبخیزداری درآمد تاکید کرد: هزینه‌های صرف شده برای پیشگیری از سیل بسیار کمتر از هزینه‌های تخریب سیل است.

حدادی در مورد اعتبارات سال کاری 1392 اظهار داشت: در بخش اعتبار ملی 17 میلیارد و 400 میلیون ریال پیشنهاد شده که شش میلیارد ریال آن برای سدهای موجود و پنج میلیارد ریال آن برای سدهای در دست ساختمان و شش میلیارد و 400 میلیون ریال آن برای مناطق خارج سد است.

به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، از محل اعتبارات استانی نیز چهار میلیارد و 190 میلیون ریال پیشنهاد شده است.

حدادی تاکید کرد: طی نامه‌ای از طریق استاندار محترم مازندران به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور درخواست شد مبلغ 4هزار و 950میلیارد ریال برای آبخیزداری کل استان اختصاص یابد که در سال اول مبلغ هزار میلیارد ریال و برای سال 92 مبلغ 200 میلیارد ریال تقاضا شد.

جنگل‌های هیرکانی یا شمال از سمت غرب (استان گیلان) به 103 حوزه آبخیز تقسیم شده که 19 حوزه آن از حوزه شماره 30 در رامسر تا حوزه 48 در گَلَندِرود نور در محدوده منابع طبیعی غرب مازندران است./س

انتهای پیام //

برچسب ها: هزینه ، طرح ، آبخیزداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.