سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران:

بیش از 400 میلیون دلار سم و کود وارد کشور می شود/ فرموله شدن 80 درصد سموم در کشور

در راستاي برگزاري نخستين نمايشگاه تخصصي نهاده هاي كشاورزي بيش از 400 میلیون دلار سم و کود وارد کشور می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید مهدی حسینی یزدی، رییس انجمن واردکنندگان سم و کود ایران در نشست خبری امروز 18 آذر 92 با بيان اينكه به دليل محدوديت زمان امكان دعوت از شركت هاي خارجي براي شركت در اين نمايشگاه وجود نداشت، ادامه داد: در اين نمايشگاه تمام شركت‌هاي اصلي توليدكننده و واردكننده سموم و نمايندگان شركت‌هاي خارجي حضور دارند.
 
 رييس انجمن واردكنندگان سم و كود ايران آشنايي كشاورزان با عوامل مربوط به سموم و كود و نحوه استفاده از اين مواد را از اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان كرد.
 
حسيني با اشاره به فراخوان چهار هزار گياه‌پزشك براي حضور در اين نمايشگاه اظهار داشت: تمامي مسئولين مربوطه و ‌مسئولان سازمان حفظ نباتات در نمايشگاه مذكور حضور بهم مي‌رسانند. 
 
وي تاكيد كرد: هيچ  دلال و واسطه‌اي در اين نمايشگاه حضور ندارند.
 
* واردات 150 ميليون دلاري سموم به كشور

حسيني با بيان اينكه ميزان واردات سموم در كشور 21 هزار تن است، افزود: ارزبري محصولات وارداتي در اين زمينه به شرح زير است:
-    واردات سموم بين 120 تا 150 ميليون دلار
-    واردات كود بين 200 تا 300 ميليون دلار
-    واردات بذر بين 50 تا 70 ميليون دلار
 
وي با اشاره به اينكه 80 درصد سموم در داخل كشور فرموله مي‌شود، ادامه داد: 70 درصد از مواد اوليه اين سموم از چين، 15 درصد از هند و 15 درصد مابقي نيز از كشورهاي اروپايي وارد كشور مي‌شود.
 
حسيني با بيان اينكه حدود 14 قلم تكنيكال در گذشته در داخل كشور توليد مي‌شد، گفت: به دليل عواملي مانند تحريم، عدم حمايت و غيره بيشتر اين اقلام در حال حاضر از خارج وارد مي‌شود.
 
وي با تاكيد بر اينكه بيشتر توليدات داخلي از كيفيت بالايي برخوردار هستند، اضافه كرد: عواملي مانند خشكسالي، تحريم و غيره سبب كاهش مصرف كود در كشور شده است.
 
حسيني ادامه داد: توليد محصولات سالمي مانند گندم، برنج و مركبات در كشور مهر تاييدي بر كيفيت بالاي كودهاي توليدي است.
 
حسيني با اشاره به اينكه از تمامي تعاوني‌هاي روستايي، توليد و توزيع براي حضور در نمايشگاه تخصصي نهاده‌هاي كشاورزي دعوت به عمل آمده، افزود: شركت‌هاي توليدكننده عوامل بيولوژيك نيز در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.
 
رييس انجمن واردكنندگان سم و كود ايران، خاطرنشان كرد: در كشور ما 500 هزار هكتار مبارزه بيولوژيك و 800 هزار هكتار مبارزات غيرشيميايي انجام مي شود.
 
حسيني با اشاره به اينكه در كشور بين 15 تا 16 ميليون هكتار زراعت انجام مي‌شود، اضافه كرد: استفاده نكردن از سموم كشاورزي بين 30 تا 70 درصد به محصولات توليدي خسارت مي‌زند كه كودهاي توليدي ما جلوي اين خسارات را تا حد زيادي گرفته است.
 
وي در زمينه واردات بذر نيز اظهار داشت: انجمن ما در زمينه واردات بذور سبزي، صيفي و اصلاح شده فعاليت دارد.
 
حسيني با بيان اينكه اكثريت بذور وارداتي از نوع F1 است گفت: ارزبري اين واردات بين 50 تا 70 ميليون دلار است.

لازم به ذكر است. فردا نمايشگاه تخصصي نهاده هاي كشاورزي در بوستان گفتگو آغاز به كار مي كند.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: کود ، تولید ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.