سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سروده‌های بنفشه رسولیان به زودی منتشر می‌شود

«پولك،پولك یه ماهی» و «مورچه حواست كجاست؟» شعرهای بنفشه رسولیان بروجنی برای گروه سنی خردسالان است كه بزودی توسط سوره مهر منتشر می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از سوره مهر، رسولیان درباره این مجموعه شعرها گفت: «مورچه حواست كجاست؟» مشتمل بر 12 قطعه است. در این مجموعه اشعار كوتاهی است كه هر كدام بیشتر از 3 بند نیستند. 

 وی ادامه داد: موضوع محوری اشعار این مجموعه حشرات است؛ حشراتی كه بچه‌ها آن‌ها را می‌بینند و به نوعی با آن‌ها آشنا هستند. در برخی از اشعار این مجموعه سعی كردم داستانكی موزون و ریتمیك را در كوتاه‌ترین شكل آن برای بچه‌ها سرایش كنم. 

این شاعر همچنین درباره مجموعه دوم«پولك، پولك،‌ یه ماهی» اظهار داشت: این مجموعه شامل 10 قطعه شعر است كه هر كدام درباره یكی از حیوانات است. همه اشعار این مجموعه با یك مصرع هماهنگ شروع می‌شود؛ كه علاوه بر آشنا ساختن كودكان با حیوانات، جنبه آموزش اعداد نیز در این مجموعه مطرح است. 

رسولیان ادامه داد: این قطعات ضرب‌آهنگ ساده و شادی دارند و هدفم از انتخاب این ضرب‌آهنگ این بوده كه بچه‌ها به اشعار جذب شده، با موسیقی آن ارتباط برقرار كرده، شور و نشاط و شادی برایشان داشته باشد و خیلی زود آن‌ها را به خاطر بسپارند. 

این شاعر كودك در پایان سرایش شعر و داستان را برای گروه سنی خردسال دشوار دانسته در این باره گفت: هرچه گروه سنی پایین بیاید دست نویسنده و شاعر برای انتخاب واژگان و منابع فكری و انتزاعی محدود است.

انتهای پیام/ص
 

برچسب ها: ادبیات ، شاعر ، کتاب ، داستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.