سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

ارسال طرح ساماندهی سواحل مازندرانی خزر برای معاونت ریاست جمهوری

طرح ساماندهی سواحل مازندرانی خزر برای معاونت ریاست جمهوری ارسال شد

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت:طرح پیشنهادی برای توسعه وساماندهی سواحل دریای خزر در محدوده استان برای معاونت ریاست جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال شد.

فرزانه بر لزوم بازنگری قوانین موجود برای ساماندهی سواحل تاکید کرد و افزود:بعضی از قوانین مربوط به دستگاه های ذیربط مرتبط با دریا، قابل اجرا نیست و باید لایحه جدیدی با نگرش توسعه گردشگری پایدار و توجه به مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی به مجلس ارسال شود.

وی تامین و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح های مختلف گردشگری در سواحل را از موارد پیشنهادی ساماندهی سواحل مازندرانی خزر معرفی کرد و ادامه داد: استفاده بهتر گردشگران از سواحل زیبای خزر ، نیازمند ایجاد تفرجگاه های اقامتی و دائمی و مجموعه های متنوع پذیرایی و تفریحی است تا بهترین امکانات و خدمات رفاهی به گردشگران ارایه شود.

فرزانه گفت: هر چند ایجاد تفرجگاه های ساحلی در مناطق نمونه گردشگری ساحلی مازندران به تصویب دولت قبلی رسید، اما اراضی که در اختیار شهرداری های شهرهای ساحلی قرار دارد به دلیل عدم تامین و اختصاص بودجه، بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران افزود:یکی از مواردی که درطرح ارسالی پیشنهاد شده، تشکیل سازمان توسعه عمران سواحل به صورت سازمان منطقه ای با عملکرد در حوزه شمالی کشور در ساری است.

وی به اهیمت تشکیل این سازمان برای اجرای مدیریت یکپارچه نوار ساحلی اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه اساسنامه آن به تصویب رسید، اما مراحل نهایی تشکیل آن هنوز به اتمام نرسیده است.

فرزانه گفت: در حال حاضر بهره برداری بسیار ضعیفی از گردشگری در سواحل و آب دریای خزر صورت می گیرد.

وی افزود: ایجاد اسکله های دریایی تفریحی و توریستی برای پهلوگیری کشتی های تفریحی و سرگرمی های دریایی مانند جت اسکی،بازی های آبی و موج سواری موجب می شود تا جلوی ساخت و سازهای بی رویه در سواحل گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ایجاد محورهای دریایی از بنادر شمال ایران به طرح های گردشگری بزرگ ساحلی نظیر شهر سبز رامسر،سیترای نوشهر،فرح آباد ساری و گلوگاه از دیگر مواردی است که در طرح ارسالی به معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد شده است.

وی افزود: در این طرح تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح دریا در سال جاری نیز پیشنهاد شده است.

او ادامه داد: اجرای طرح دریا در سواحل مازندران در ایام گردشگری و به کارگیری نیروی متخصص و مجرب تحت عنوان ناجی غریق در طول نوار ساحلی موضوعی است که همه ساله استان با آن دست به گریبان است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه تشکیل سازمان عمران سواحل دریای خزر از مصوبات دور اول سفر نخست دولت نهم به مازندران بودگفت:مازندران سالانه پذیرای حدود 53 میلیون گردشگر و مسافر است که بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از 90 درصد آنان با هدف استفاده از سواحل دریای خزر وارد استان می شوند.

مازندران 338کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: طرح ، خزر ، سواحل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.