سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

صحبت‎های قبل از ازدواج را برای شناخت طرف مقابل، جدی بگیریم

یک روان‌شناس تاکید کرد: صحبت‏‌های قبل از ازدواج راهی برای شناخت میزان کنترل خشم طرف مقابل است، لذا باید این صحبت‌ها را جدی بگیریم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران"احسان فکور"، گفت: همسرآزاری به دو دلیل ممکن است انجام شود. یکی اینکه فرد شخصی عصبی و پرخاشگر باشد و با وجود یک محرک بیرونی از سوی همسر خود نتواند خشم خود را کنترل کند و دیگری شخص مورد نظر بیمار است و با دلایل منطقی و غیرمنطقی همسر خود را آزار می‎دهد که این دو موضوع جداگانه مورد بررسی قرار می‎گیرد و هر کدام درمان خاص خود را دارد.

وی افزود: با بررسی شخصیتی شخص و اینکه آیا از زندگی خود نارضایتی دارد که آزار دادن را به یک مکانیزم دفاعی تبدیل کرده است، می‎توان به دلیل این همسرآزاری پی برد و پس از آن مداخلات درمانی صورت گیرد.

این روان‌شناس خاطرنشان کرد: معمولاً ریشه همسرآزاری در نارضایتی‎های مختلف شخص از زندگی مانند نارضایتی جنسی، عاطفی، یا نارضایتی از یکی از اعضای خانواده همسر است که در یک فرافکنی به همسرآزاری تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: البته آموزش و تربیت یک شخص در این موضوع تاثیر دارد. مثلاً شخصی که مهارت‏‌های زندگی را به خوبی آموخته باشد با وجود محرک‎ها در زندگی شخصی همسر خود را آزار نمی‎دهد و خشونتی از خود بروز نمی‎دهد.

این کارشناس ارشد روان‌شناسی، تصریح کرد: قبل از ازدواج اشخاص نسبت به این موضوع باید آگاهی داشته باشند که با صحبت‎های طرفین قبل از ازدواج می‎توان دریافت که شخص مقابل قدرت تحمل عقیده مخالف را دارد یا نه.

وی یادآور شد: تحقیقات از خانواده طرف مقابل نیز در این زمینه بسیار موثر است. مثلاً خانواده‎ای که در آن چندین بار ضرب و شتم صورت گرفته است می‌تواند در این موضوع نیز تاثیرگذار باشد. همچنین تاثیر کمک روان‌شناس نیز در این زمینه بسیار بالا است، البته باید تاکید کرد این موضوع قطعی نیست و ممکن است شخص پس از سال‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، ازدواج ، خشم ، پرخاشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.