سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب الدین درشهرستان اهر

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب الدین اهری در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی باباجان، در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحصیل بیش از پانزده هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی این شهرستان ایجاد دانشگاه ملی شیخ شهاب الدین اهری را برای ارتقاء علمی فرهنگی منطقه ضروری برشمرد و خواستار راه اندازی این دانشگاه از سوی وزارت علوم تحقیقات و فن آور در اهر شد.

وی، همچنین از اختصاص ردیف اعتباری لازم برای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان خبر داد و افزود: برای توسعه این دانشکده که یکی از مراکز آموزش عالی موفق و متناسب با نیازهای کشاورزی منطقه می باشد با اختصاص زمین لازم عملیات اجرای ساختمان جدید این دانشکده با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و با زیربنای3500 متر مربع و اعتبار اولیه هشت میلیارد ريال آغاز شده که امیدواریم با توسعه رشته و امکانات و تجهیزات و فضای مناسب برای دانشجویان شاهد فعالیت دو چندان این دانشگاه باشیم.

عباس فلاحی باباجان در جمع اعضای عیئت علمی و مدیران گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر سخن می گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه منطقه ارسباران نام برد که نقش اساسی و موثر در توسعه فرهنگی، علمی و اقتصادی منطقه داشته و امیدواریم در مدیریت جدید با تدبیر ویژه و برنامه ریزی مناسب شاهد رونق بیشتر این دانشگاه باشیم.

وی، گفت: پیگیر هستیم رشته های جدید در مقاطع ارشد و دکتری به رشته های فعلی دانشگاه افزوده شود تا در آینده بتوانیم گامهای اساسی در توسعه واحد اهر با مشارکت و همراهی اساتید، کارکنان و دانشجویان برداریم.

وی، دراین جلسه توجه جدی به بحث ارتقاء کمی و کیفی در حوزه پژوهش و آموزش را ضروری برشمرد و افزود: باید با راهکار مناسب بتوانیم ضمن پاسخگویی مناسب به دانشجویان زمینه رضایتمندی آنها را فراهم نمائیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد همچنانکه رئیس جدید دانشگاه که خود فرد جوان و پرکار و مورد تأیید اینجانب می باشند و در جلسه گذشته نیز قول جذب دانشجویان خارجی و توسعه رشته های جدید و درآمدزایی مناسب را داده اند بتوانند با تدبیر مناسب دراین حوزه گامهای عملی بردارند.

این نماینده مجلس یکی دیگر از معضلات آموزش عالی را بحث تمرکزگرایی دانشگاههای مادر در پایتخت ذکر کرد و افزود: همچنانکه امروز آلودگی و ترافیک و جمعیت بیشتر در تهران موجب بروز معضلات و مشکلات جدید به شهروندان شده است امیدواریم در دولت جدید ضمن اولویت بخشی به مناطق کمتر توسعه یافته و تمرکززدایی از پایتخت و مراکز استانها به شهرستان های مستعد توجه ویژه داشته باشند. /س

برچسب ها: ایجاد ، دانشگاه ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.