سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار اسلامشهر:

مبارزه با قاچاق نباید محدود به یک سازمان باشد

فرماندار اسلامشهر گفت: مبارزه با قاچاق یک امر ملی است و نباید محدود به یک سازمان و یا نیروی انتظامی باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران امرالله حقیقی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه اقتصادی است که دولت نیز تلاش بسیاری برای رفع نیازهای معیشتی مردم انجام داده و طرح‌های متعددی را در این زمینه در دست اجرا دارد.

وی تصریح کرد: حل مشکلات معیشتی مردم به طور قطع با یک و یا چند برنامه کوتاه‌مدت عملی نمی‌شود، چرا که مسائل اقتصادی زنجیروار بوده و پیوسته هستند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در اسلامشهر گفت: به عنوان نمونه برای ایجاد اشتغال در کشور و رفع مشکلات بیکاری جوانان باید صنایع مختلف و تولید کشور رونق گرفته و با افزایش کارخانه‌ها و موسسات صنعتی و تولیدی اشتغال پایدار در کشور ایجاد کرد.

حقیقی ادامه داد: حال اگر تولیدات داخلی به دلیل ورود کالای قاچاق تضعیف شده و کارخانه‌ها و تولیدی‌های ما توان رقابت در یک شرایط قانونی و عادلانه را با محصولات قاچاق نداشته باشند، دچار مشکل خواهند شد و این امر موجب عدم ایجاد اشتغال جدید و همچنین از بین رفتن فرصت‌های اشتغال موجود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق تولید باید مبارزه و مقابله بی‌امان با قاچاق کالا انجام شود، گفت: تحقق برنامه‌های دولت در این زمینه نیازمند عزم ملی و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های مختلف و بالاخره همراهی مردم دارد.

فرماندار اسلامشهر گفت: به طور قطع یک سازمان و یا نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه مبارزه با قاچاق تمام کارها را به تنهایی انجام دهد و باید همراهی همه‌جانبه در این زمینه وجود داشته باشد.

حقیقی با اشاره به نقش مردم در مبارزه با قاچاق کالا گفت: در سال‌های گذشته مردم اسلامشهر در این زمینه همراهی خوبی با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی داشتند، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید کارهای فرهنگی بیشتری به ویژه در حوزه آگاه‌سازی مردم از نقش مخرب قاچاق کالا انجام شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران اسلامشهری باید ورود آگاهانه داشته باشند و مردم را از اثرات منفی استفاده و خرید کالای قاچاق و تاثیری که در وضعیت اقتصادی و معیشتی خود آنها دارد، آگاه سازند.

حقیقی در پایان گفت: به طور قطع با همراهی مردم و اجرای برنامه‌های دولت، می‌توان بخش مهمی از آثار زیانبار قاچاق کالا در اقتصاد کشور را خنثی کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قاچاق ، اسلامشهر ، سازمان ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.